نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 17:09

فراخوان جشنواره «عکس ۵» منتشر شد/ همکاری موزه هنرهای معاصر

دبیر جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» با اعلام انتشار فراخوان این رویداد مرتبط با عکاسی از همکاری موزه هنرهای معاصر با این مجموعه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه، مهدی شادی زاده دبیر جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» و مستندساز گفت: چهارمین دوره جشنواره بین المللی «عکس ۵» با همکاری موزه هنرهای معاصر تهران و یک مجموعه خصوصی برگزار می شود.

وی افزود: فراخوان این جشنواره از روز بیستم اردیبهشت ماه منتشر شده و مهلت ارسال آثار نیز تا بیستم خرداد ماه ادامه دارد. این در حالی است که با صحبت های انجام گرفته برنامه های متفاوتی را برای مراسم افتتاحیه در نظر گرفتیم که به زودی جزئیات آن منتشر خواهد شد.

دبیر جشنواره بین المللی جایزه «عکس ۵» درباره موضوعات جشنواره نیز توضیح داد: موضوع این جشنواره لنداسکیپ و طبیعت بی جان «مینیمالیسم - فرمالیسم» است. هنر عکاسی مینیمال با اینکه کمتر شناخته شده است اما از هنرهای خاص عکاسی به شمار می رود و می توان گفت برای بسیاری از شرایط کارآمد است. در عکاسی به سبک مینیمال یا همان تقلیل گرایی چند نکته اهمیت پیدا می کند. در سبک مینیمال از یک سوژه و یا حداکثر ۲ سوژه استفاده می شود و در واقع جزئیات از تصاویر این سبک حذف می شوند اما در حالت کلی مفهوم تصویر قابل درک است. طبق تعریف منابع مختلف عکاسی، عکاسی مینیمال در واقع خلاصه کردن فرم و تاکید روی محتوای اثر است.

وی در پایان عنوان کرد: همچنین جایزه ویژه گالری گلستان به جایزه لیلی گلستان تغییر کرده و شامل جایزه نقدی و لوح تقدیر بین المللی است. ضمن اینکه جایزه ویژه مجتمع فنی نیز به نفر برگزیده شامل جایزه نقدی، دوره رایگان مجتمع فنی و مدرک بین المللی است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225323

مهمترین اخبار ایران و جهان: