نیوز سیتی!
21 اردیبهشت 1402 - 11:14

ناوگان حمل و نقل کالا در استان قزوین نیازمند نوسازی است

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل کالا استان قزوین با اشاره به فرسوده بودن و قدمت ناوگان، نوسازی آن را ضروری و واردات کامیون های سه سال کارکرد را در حوزه حمل و نقل موثر بیان کرد.

رضا میرزاخانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین با اشاره به فعالیت بیش از ۲٠ ساله انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل کالا استان قزوین گفت: حدود 90 شرکت حمل و نقل زیر مجموعه این انجمن است که شامل 34 پایانه بار و شرکت هایی در آبیک، بویین زهرا، قزوین، تاکستان، آبگرم و شال می باشد.

این مسئول برگزاری کلاس های آموزشی ماهانه برای رانندگان(بخش حمل و نقل) با هماهنگی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و همکاری پلیس در خصوص ایمنی و موارد دیگر، نظارت بر عملکرد و تخلفات، تعامل با صنایع، پیگیری حقوق حقه رانندگان(بخش حمل و نقل) و پیگیری امور آنها را از مسائلی برشمرد که توسط انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل کالا استان پیگیری و اجرا می شود.

وی در ادامه اظهار کرد: انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل کالا استان قزوین ظرفیتی است که می تواند پاسخگوی حمل و جابجایی تولیدات و محصولات استان باشد و حتی در بسیاری از مواقع که استان های دیگر با مشکل مواجه می شوند از قزوین سرویس های لازم ارائه می شود.

این مسئول با اشاره به قدمت بالای 25 سال ناوگان حمل و نقل استان، بیان کرد: در این زمینه مجلس اقدامات خوبی را انجام داده است اما ضرورت دارد دولت تسهیلاتی را برای نوسازی ناوگان حمل و نقل در اختیار رانندگان قرار دهد.

رئیس انجمن صنفی کارفرمایان شرکت های حمل و نقل کالا استان قزوین گفت: واردات کامیون های سه سال کارکرد اقدام خوبی است و باید به دست کسانی که واقعا در بخش حمل و نقل کار می کنند برسد. این اقدام سبب حمل سریع، امنیت در جاده، کاهش هزینه های استهلاک، کاهش آلایندگی، افزایش ایمنی و کاهش تصادفات، کاهش سوخت و غیره می شود.

وی حمل و نقل را از شریان های اصلی اقتصاد در کشور و دنیا برشمرد و ادامه داد: در دوران کرونا بعد از کادر درمان، قشری که همواره در صحنه خدمت حاضر بودند، فعالین بخش حمل و نقل به ویژه رانندگان حمل و نقل کالا بودند که در این راه بسیاری جان خود را از دست دادند اما هیچ گاه کار را تعطیل نکردند و برای تامین مایحتاج مردم در جاده ها تردد داشتند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1204623

مهمترین اخبار ایران و جهان: