نیوز سیتی!
25 اردیبهشت 1402 - 10:28

ورود دادستانی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز در استان اردبیل

اردبیل- رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: بحران آب در اردبیل جدی است و ضروری است دادستانی با ورود قانونی برای انسداد چاه‌های غیرمجاز اقدام کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه یکشنبه در جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان با محوریت اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بحران آب در استان اردبیل اظهار کرد: هشدار جدی ما در راستای مدیریت واحد بحران آب در سراسر استان است و دادستان‌ها باید در این راستا ورود جدی داشته باشند.

وی تصریح کرد: بر اساس گزارش دستگاه‌های ذیربط در مورد میزان منابع آبی موجود در پشت سدهای استان و نوع و نحوه کشت در حوزه کشاورزی استان اردبیل، ۹۳ درصد منابع آبی استان صرف کشاورزی می‌شود که این منابع باید به سمت کشت محصولات استراتژیک و مطابق با الگوی کشت ارائه شده از سوی جهاد کشاورزی سوق داده شود.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به کاهش آب‌های زیرزمینی در سطح استان به ویژه در دشت اردبیل و لزوم اصلاح شبکه توزیع برای مصارف مختلف را یادآور شد و گفت: وجود چاه‌های غیرمجاز و اضافه برداشت از این چاه‌ها در هیچ نقطه از استان قابل قبول نبوده و رؤسا و دادستان‌های کلیه حوزه‌های قضائی در این مورد ورود جدی کنند و در این مورد هیچ کوتاهی از هیچ مسئولی قابل قبول نیست.

حجت‌الاسلام کثیرلو با اشاره به کاهش ورودی رود آراز از جانب کشور ترکیه و لزوم پیشگیری از وقوع بحران آبی در منطقه شمالغرب کشور افزود: اداره کل بازرسی استان اردبیل مأموریت دارد تا با قید فوریت با هماهنگی بازرسی‌های استان‌های همسایه، آذربایجان‌های شرقی و غربی و پس از بررسی جامع و جمع‌آوری دلایل و مدارک از ارگان‌های ذیربط موضوع سدسازی‌های مشکل‌آفرین کشور ترکیه را از طریق وزارت امور خارجه و حتی شورای امنیت ملی پیگیری کنند.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل با اشاره به نقش حمایتی دستگاه قضائی استان از اقدامات قانون دستگاه‌ها خاطرنشان کرد: دستگاه‌ها نباید به بهانه‌های مختلف منتظر اجرای وظایف ذاتی و قانونی خود از جانب تشکیلات قضائی استان باشند چرا که وظیفه تشکیلات قضائی حمایت قضائی از دستگاه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری مهر، وضعیت آب در سال‌جاری، ارائه گزارش وضعیت انشعابات غیرمجاز توسط آب و فاضلاب و وضعیت چاه‌های غیرمجاز در استان توسط شرکت آب منطقه‌ای در این جلسه بررسی شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1213023

مهمترین اخبار ایران و جهان: