نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 08:40

بیش از ۲ هزار تن گندم در فردیس تولید می‌شود

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس گفت: در مجموع ۴۶۷‌ هکتار از اراضی زراعی فردیس زیر کشت گندم و جو است و مجموع تولید گندم ۲ هزار و ۱۷۲ تن و میزان محصول جو ۲۸۰ تن خواهد بود.

هوشنگ میرزایی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس، با اشاره به فرارسیدن زمان برداشت محصولات زراعی در شهرستان، گفت: مجموع مساحت زمین‌های زراعی در فردیس یک هزار و ۱۹۷ هکتار است که از این میزان ۳۷۴ ونیم هکتار زیر کشت گندم  و ۹۳ هکتار زیرکشت جو است.  

وی میانگین برداشت محصول گندم در هر هکتار را ۵هزار و ۸۰۰ کیلوگرم پیش‌بینی کرد و افزود: بر اساس پیش‌بینی‌ها، میزان محصول گندم امسال در فردیس ۲ هزار و ۱۷۲ تن خواهد بود  که از این میزان ۶۳۰ تن برای بذر سال آینده توسط شرکت‌ها خریداری  می‌شود  و حدود هزار و  ۵۴۲ تن از این محصول به سیلو تحویل خواهد شد.

مدیر جهادکشاورزی فردیس سطح زیر کشت محصول جو در شهرستان را ۹۳ هکتار اعلام کرد و افزود: مجموع برداشت محصول جو در فردیس ۲۸۰ تن پیش‌بینی شده است. زمان برداشت محصول گندم و جو در فردیس  از ۱۸ خرداد  آغاز می‌شود. برداشت گندم تا ۱۸ تیر و برداشت جو تا ۱۰ تیر ادامه خواهد داشت. 

وی با بیان اینکه عمده ترین محصولات کشاورزی در فردیس گندم و جو است و امسال کشت  کلزا نداریم، اظهار کرد: قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورز که توسط سازمان آرد و غله انجام می‌شود ۱۵ هزار تومان است و قیمت خرید تضمینی محصول جو  که توسط شرکت پشتیبانی امور دام انجام می‌شود، ۶۷۸۰ تومان است.

میرزایی در خصوص جایگاه فردیس برای تولید دو محصول استراتژیک گندم و جو در استان، گفت: مقایسه محصولات کشاورزی در استان پس از برداشت محصول انجام می‌شود.

گفتنی است شهرستان فردیس تنها یک روستا با نام فرخ‌آبادو زیبادشت دارد که اغلب زمین‌های زراعی در این روستا واقع است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1267367

مهمترین اخبار ایران و جهان: