نیوز سیتی!
03 خرداد 1402 - 10:48

برخورداری76 درصد از گلزارهای شهدای چهارمحال و بختیاری از شبکه‌ برق‌رسانی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: تا کنون با اجرای طرح‌های برق‌رسانی 76 درصد از گلزار شهدای استان شامل 229 گلزار از طریق احداث شبکه سراسری برق‌دار شده است.

مجید فرهزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: تا کنون با اجرای طرح‌های برق‌رسانی ۷۶ درصد گلزار شهدای چهارمحال و بختیاری شامل ۲۲۹ گلزار از طریق احداث شبکه سراسری برق‌دار شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه رسیدگی به گلزار شهدای گرانقدر به عنوان تجلی حماسه ماندگار هشت سال دفاع مقدس یک وظیفه ملی است، ادامه داد: در پنج سال گذشته ۶۰ گلزار شهدا در سطح استان با صرف ۵۸ میلیارد تومان اعتبار و احداث ۴۸ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۱۸ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و نصب ۳۵ پست هوایی برق‌دار شده است. 
 
وی با اشاره به اینکه در ۱۶۰ گلزار شهدای سطح استان انشعاب برق رایگان نصب شده است، افزود: برخی از گلزارهای شهدا از طریق انشعابات مجموعه‌های کناری خود از قبیل غسالخانه‌ها، حسینیه‌ها و... برق‌دار هستند و آمادگی داریم با درخواست بنیاد شهید برای این مجموعه‌ها که دارای شبکه برق هستند انشعاب رایگان نصب کنیم.  
 
فرهزاد اضافه کرد: آمادگی این را داریم که باقی‌مانده گلزارهای شهدای استان را که نیاز به احداث شبکه‌های طولانی برق دارند، طی سال جاری و نهایتاً تا سال آینده از طریق نصب پنل‌های خورشیدی برق‌دار کنیم.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1235023

مهمترین اخبار ایران و جهان: