نیوز سیتی!
09 خرداد 1402 - 08:42

مشکلات خانواده زندانیان رفع شود

بوشهر- امام جمعه دشتی خواستار رفع دغدغه‌های اصلی خانواده زندانیان شد و گفت: توجه به مشکلات خانواده زندانی بخشی از فرآیند اصلاح و تربیت است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علی زاهددوست دوشنبه‌شب در همایش روز ملی حمایت از خانواده زندانیان اظهار داشت: در حکومت اسلامی همه کار زندان زدن پابند نیست بلکه زندانبان باید بتواند زندانی را در زندان به مسائل مهم فرهنگی و تربیتی پایبند کند همچنان که امام فرمودند زندان‌ها باید دانشگاه باشد.

وی اضافه کرد: اگر بخواهیم در فرآیند اصلاح و تربیت که مأموریت اصلی زندانبان است موفق باشیم باید در جهت رفع دغدغه‌های اصلی خانواده زندانی تلاش کنیم چرا که توجه به مشکلات خانواده زندانی بخشی از فرآیند اصلاح و تربیت است.

امام جمعه دشتی بیان کرد: زندانی تا وقتی دغدغه مشکلات خانواده خود دارد نمی‌تواند در آموزش‌های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان موفق بشود چرا که تمرکز لازم را برای یادگیری ندارد.

وی افزود: برای پیشگیری از مشکلات عدیده فرهنگی، اجتماعی خانواده زندانیان تعیین مجازات جایگزین حبس می‌تواند برای زندانیان و خانواده‌های آن‌ها مؤثر باشد.

زاهددوست خاطرنشان کرد: متأسفانه اغلب خانواده‌های، که سرپرستشان در زندان است از خانواده‌های محروم جامعه هستند، لذا مهم‌ترین اولویت آن‌ها مسائل اقتصادی و معیشتی از جمله مسکن و مایحتاج اولیه زندگی و مسائل مربوط به بهداشت و درمان است تأمین هزینه‌های تحصیل فرزندان نیز از مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1248423

مهمترین اخبار ایران و جهان: