نیوز سیتی!
11 خرداد 1402 - 23:13

افزایش پرداخت تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ در همدان

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری همدان از افزایش پرداخت تسهیلات بانکی تبصره ۱۶ همدان از ۴ میلیارد ریال به ۶۳ میلیارد ریال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، اسدالله ربانی‌مهر امشب در کارگروه اقتصاد، اشتغال و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: طرح‌های اشتغالزایی در بخش مشاغل خانگی، تبصره ۱۶، دانش‌بنیان، بنیاد علوی، بنیاد برکت و نهادهای حمایتی در اولویت دریافت تسهیلات فرار دارند.

وی با بیان اینکه بانک‌ها باید همکاری بیشتری با این طرح‌ها داشته باشند تاکید کرد: عملکرد بانک‌ها به صورت هفتگی رصد می‌شود.

معاون توسعه و برنامه‌ریزی فرمانداری همدان گفت: پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ از ۴ میلیارد در اسفندماه به ۶۳ میلیارد ریال در خردادماه سال جاری افزایش داشته که علیرغم افزایش چندبرابری اما باید بانک‌ها حریت بیشتری در پرداخت وام‌ها داشته باشند.

وی افزود: بانک‌ها تا پایان تیرماه فرصت دارند بقیه پرونده‌های تبصره ۱۶ را تعیین تکلیف کنند و تسهیلات این بخش اعتباری را پرداخت کنند.

ربانی‌مهر گفت: در پرداخت تسهیلات مشاغل خانگی بانک‌های کشاورزی، رفاه، پست بانک و توسعه تعاون و در تسهیلات تبصره ۱۶ بانک‌های صادرات، آینده و بانک شهر بیش از ۷۰ درصد تعهدات خود را انجام دادند.

وی تصریح کرد: در پایان تیرماه ارزیابی نهایی انجام می‌شود ‌و بانک‌های فعال و ضعیف در پرداخت تسهیلات معرفی می‌شوند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه همدان تاکید کرد: صندوق کارآفرین امید همدان در سال ۱۴۰۱ با ۳۲ میلیارد تومان تسهیلات عملکرد خوبی داشته که ۱۶ ریال میلیارد تبصره ۱۸ و ۶ میلیارد تسهیلات سفر رئیس جمهور پرداخت کرده است.

وی افزود: یکی از برنامه‌های با اولویت دولت حمایت از کسب و کارها و مشاغل خانگی است و بانک‌ها باید تعهدات خود را در حوزه تسهیلات در این بخش انجام دهند.

ربانی‌مهر از پیگیری خوب اداره کار شهرستان و کارشناسان دبیرخانه اشتغال برای پیگیری خوب مصوبات و اقدامات این حوزه تقدیر کرد.

پایان پیام/ ۳۱۴۰

منبع: فارس
شناسه خبر: 1255567

مهمترین اخبار ایران و جهان: