نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 19:04

برچیده شدن مدارس کانکسی با حمایت‌های خیرین

خنداب- رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان خنداب گفت: تعدادی مدرسه کانکسی زیر هشت دانش‌آموز در شهرستان خنداب وجود دارد که پیگیر مشارکت خیرین در ساخت مدارس در این مناطق هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد کوهی، اظهار داشت: مدرسه‌سازی حاصل یک سیر تکاملی از عشق تا آگاهی است، هر کلنگی که توسط خیرین برای ساخت مدرسه به زمین زده می‌شود، به مثابه کاشت دانه‌ای است که رشد می‌کند و به‌تدریج به درختی تناور تبدیل می‌شود، که با تمام درختان دنیا متفاوت است و همیشه در حال رشد است، ثمره می‌دهد و هرگز از حرکت بازنخواهد ایستاد، نه برگی از آن زرد می‌شود و نه میوه‌اش پژمرده می‌شوند.

رئیس اداره آموزش‌وپرورش شهرستان خنداب بیان کرد: شهرستان خنداب به جهت همدلی و پیگیری مسئولان در ساخت و نوسازی مدارس رتبه اول استانی را کسب کرده است که این موضوع تحسین‌برانگیز است.

کوهی افزود: مدرسه ابتدایی روستای گوره زار، مدرسه ابتدایی روستای سیردر و مدرسه روستای کله بید و مدرسه ابتدایی روستای سیردر و مدرسه دخترانه متوسطه اول روستای مهر سفلی به لطف الهی و با کمک خیرین و سازمان نوسازی مدارس به بهره‌برداری رسید.

مدیر آموزش‌وپرورش گفت: آموزشگاه ۶ کلاسه روستای آقداش با ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی ظرف یک ماه آینده تکمیل خواهد شد ساخت این مدرسه با همکاری خیر بزرگوار پدر شهید علی قربان اسدی آغاز شد.

کوهی گفت: آموزشگاه دخترانه متوسطه اول روستای آدشته نیز پیشرفت چشمگیری داشته مهرماه دانش آموزان در محیط آموزشی جدید تحصیل خواهند کرد.

مدیر اداره آموزش پرورش افزود: مدارس روستاهای کرکان، دارانجیر و قطب‌آباد که کانکسی و فرسوده بودند با کمک خیرین و سازمان نوسازی مدارس، پروژه به پیمانکار تحویل‌شده است و مقدمات کار آغاز و مقررشده است تا مهرماه این مدارس تکمیل و تحویل شوند و دانش آموزان در محیط آموزشی مناسب شروع به تحصیل نمایند.

کوهی افزود: در روستاهای وزوانق و قزل قلعه زمین مورد نظر تحویل پیمان‌کار شده است و کار عملیاتی ساخت‌وساز آموزشگاه طی چند روز آینده آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش افزود: جهت ساخت مدرسه ابتدایی روستای رازگردان تفاهم‌نامه با خیر بسته‌شده و طی چند روز آینده شروع به ساخت‌وساز خواهد کرد.

وی گفت: طی روزهای آینده ساختمان مرکز اختلالات یادگیری کلنگ زنی خواهد شد و کارهای مقدماتی و تفاهم‌نامه با خیر انجام‌شده است.

کوهی گفت: دبیرستان و هنرستان دخترانه در شهر جاورسیان در حال ساخت است پروژه عظیمی است که ان‌شاءالله فضای آموزشی مناسب در شهر جاورسیان است

وی بیان کرد: زمین چمن مدرسه روستای استوه به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید و تفاهم‌نامه ساخت زمین چمن در دو مدرسه دیگر با خیر و نوسازی مدارس بسته‌شده است و مشارکتی شروع پروژه آغاز خواهد شد.

مدیر آموزش‌وپرورش خاطرنشان کرد: عملیات احداث تنها استخر شهرستان خنداب در مدرسه حضرت ابوالفضل (ع) نیز به اتمام رسیده است و در حال حاضر محوطه‌سازی در حال انجام است که ان‌شاءالله امیدواریم هر چه سریع‌تر به اتمام برسد و افتتاح گردد.

کوهی ضمن تقدیر و تشکر از خیرین و سازمان نوسازی مدارس و مسئولین شهرستان گفت: تعدادی مدرسه کانکسی زیر ۸ دانش‌آموز داریم که پیگیر خیرین هستیم که ریشه مدارس کانکسی از خنداب برچیده شود. سه پروژه (آموزشگاه متوسطه اول) در حال مطالعه است که به لطف الهی به‌زودی به فضاهای آموزشی شهرستان اضافه خواهند شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225523

مهمترین اخبار ایران و جهان: