نیوز سیتی!
23 اردیبهشت 1402 - 08:42

سنجش سلامت 15.5 هزار نوآموز در خراسان جنوبی

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی گفت: تاکنون 15 هزار و 534 نفر در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان استان، نوبت دریافت کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محسن ماندگار، رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی امروز به رسانه‌ها اعلام کرد: تا کنون ۱۵ هزار و ۵۳۴  نفر در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان خراسان جنوبی، نوبت دریافت کرده‌اند.

به گفته وی  این تعداد از ابتدای بهمن پارسال در طرح سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان بدو ورود به دبستان، نوبت دریافت کرده‌اند.

وی  افزود: از ۱۸ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در سال تحصیلی ۱۴۰۳_۱۴۰۲،  تاکنون ۱۳ هزار و ۱۰۱ نفر از این تعداد ارزیابی شده‌اند.

وی گفت: ۱۸ پایگاه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی نوآموزان در خراسان جنوبی مشغول فعالیت هستند که ۵ پایگاه از این تعداد در نوبت عصر خدمت‌رسانی می‌کنند. 

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی ادامه داد: پس از انجام طرح سنجش سلامت، برای دانش‌آموزان به صورت الکترونیک شناسنامه سلامت صادر خواهد شد که یکی از موارد الزامی برای ثبت‌نام پایه اول است.

ماندگار با بیان این که سامانه برای نوبت‌گیری این طرح تا پایان اردیبهشت‌ باز است،  افزود: والدین در فرصت باقی مانده در اسرع وقت با ورود به سامانه my.medu.ir برای نوبت‌گیری طرح سنجش فرزند خود با پرداخت مبلغ ۶۰ هزار تومان اقدام کنند.

وی از جمله تغییرات طرح سنجش در سال تحصیلی پیش‌رو به ارزیابی شایستگی‌های حرکتی دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: بر‌اساس این برنامه تحولی، کودکان علاوه بر سنجش شناختی و ذهنی، در بخش شایستگی‌های حرکتی نیز ارزیابی می‌شوند تا مشخص شود مهارت حرکتی کودک در مهارت‌های ریز و درشت چگونه است و اگر در نهایت نیاز به اصلاح ساختار حرکتی باشد، به متخصص ارجاع داده خواهند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی خراسان جنوبی  افزود: در سال‌های گذشته پس از مراجعه به مدرسه و پیش‌ثبت‌نام نوبت‌گیری در این طرح برای دانش‌آموزان امکان‌پذیر بود، اما امسال والدین می‌توانند با مراجعه به سامانه my.medu.ir نوبت دریافت کنند.

پایان پیام/۶۹۰۷۵

منبع: فارس
شناسه خبر: 1207823

مهمترین اخبار ایران و جهان: