نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 11:23

زعفران خراسان جنوبی در سبد خرید تجار چینی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: تفاهم نامه خرید زعفران تولیدی استان با تجار چینی منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مهدی جعفری، رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: هدف اصلی برپایی نمایشگاه اکسپو، توسعه صادرات محصولات مزیت‌دار استان است.

وی افزود: طی نشستی که با تجار چینی برگزارشد، تفاهم نامه ای حوزه زعفران منعقد شد.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: در این تفاهم نامه دو و نیم کیلوگرم زعفران برای اقدامات آزمایشگاهی در اختیار تاجر چینی قرار گرفت تا نتایج آزماش ما با چین مقایسه شود.

جعفری خاطرنشان کرد: در نشستی که داشتیم مسئولان ایران در شانگ های و مقام ایرانی حضور داشتند و در حوزه زعفران مراداتی نیز را در آینده خواهیم داشت تا ارتباط بخش دولت با بخش خصوصی چین تقویت شود.

وی خاطرنشان کرد: مذاکرات صورت گرفته و توانمندی های خراسان جنوبی معرفی و در خصوص صادرات فناوری ها و علم و دانش گلخانه‌ای  و صنایع تکمیلی بحث و تبادل نظر شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: از کشور افغانستان واردات خشکبار را در نظر گرفتیم و به زودی تیم اقتصادی خراسان جنوبی به کشور افغانستان سفر خواهد کرد.

جعفری با بیان اینکه نمایشگاه توانمندی های صادرات جمهوری اسلامی دارای ظرفیت های نهفته است،  ادامه داد: کسی که بتواند با زیرکی فعالیت خوبی در نمایشگاه داشته باشد بازار های خوبی را جذب خواهد کرد.

 وی خاطرنشان کرد:  استانداری خراسان جنوبی،  منطقه ویژه اقتصادی، جهاد کشاورزی  و اتاق بازرگانی با همدلی و همراهی تیم اقتصادی خوبی را در نمایشگاه رقم زده اند که امیدواریم در جذب سرمایه گذاران موثر باشد.

پایان پیام/۶۹۰۱۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202123

مهمترین اخبار ایران و جهان: