نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 22:02

ثبت‌نام ۸۹ هزار دانش‌آموز مازندرانی در جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا

معاون آموزش و پرورش مازندران گفت: امسال ۸۹ هزار دانش‌آموز از مازندران در جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا ثبت‌نام کردند و انتظار ما آن است که برای سال آینده تحصیلی آینده حضور دانش‌آموزان چشمگیرتر باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از شهرستان میاندورود علی شمس‌ناتری در نشست کارشناسان فرهنگی و هنری شهرستان‌ها و مناطق آموزش و پرورش مازندران در اردوگاه شهدای دانش‌آموزی بادله اظهار کرد: اوج برنامه‌های این حوزه، مسابقات و جشنواره‌های فرهنگی و هنری همانند جشنواره «امید فردا» است؛ در این دوره، کارهای فاخری از شهرستان‌ها و مناطق دریافت شده است.

شمس‌ناتری عنوان کرد: میدان رسد شما در سامانه نورینو است، امسال ۸۹ هزار دانش‌آموز از مازندران در جشنواره فرهنگی و هنری امید فردا ثبت‌نام کردند و انتظار ما آن است که برای سال آینده تحصیلی آینده حضور دانش‌آموزان چشمگیرتر باشد.

وی بیان کرد: خلق استعدادها و ارائه برنامه ها در مدارس از مسیر حوزه فرهنگی و هنری اداره می‌گذرد که باید برنامه ویژه برای اجرای برنامه‌های خلاقانه در مدارس در دستور کار قرار گیرد.

معاون مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: شیوه‌نامه عفاف و حجاب در ابتدای سال ۱۴۰۲ با نگاه اقناع‌سازی به شهرستان‌ها ارسال شد و انتظار داریم از ظرفیت فرهنگیان و دانش‌آموزان در خلق برنامه‌های خلاقانه و نو بهره گرفته شود.

شمس‌ناتری در ادامه عنوان کرد: هر مدرسه یک گروه سرود و یک گروه نمایش داشته باشد؛ به گروه‌های سرود و‌ نمایش مدارس توجه ویژه شود و این مهم از همین امروز به عنوان دستورالعمل اجرا شود.

معاون نظام تعلیم و تربیت مازندران بیان کرد: نمایشگاه دانش‌آموزی از آثار دانش‌آموزان شرکت کننده در جشنواره‌های فرهنگی و هنری در شهرستان‌ها و مناطق با نگاه پژوهش‌محور به حوزه فرهنگی و هنری باید دایر شود.

وی گفت: از ظرفیت دبیران هنر و معلمان هنرمند بهره ببرید، دانش‌آموزان هنرمند را به عنوان مشاور هنری خود انتخاب کنند و بانک اطلاعاتی از معلمان و دانش آموزان هنرمند داشته باشید.

شمس‌تاتری گفت: امسال در خلق آثار فرهنگی و هنری، ۶۰ درصد رشد داشتیم که عملکرد خوبی در سطح شهرستان‌ها و مناطق از لحاظ کمی و کیفی محسوب می‌شود.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1201267

مهمترین اخبار ایران و جهان: