نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 10:56

«جوانرود» رکورددار بارش در کرمانشاه شد

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه گفت: بیشترین بارش سامانه اخیر از شهرستان‌های جوانرود، روانسر و قصرشیرین به ترتیب میزان ۴۵.۱، ۳۷.۸ و ۳۱.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

شهناز حق‌پرست، کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، اظهار کرد: طبق نقشه بارش ۲۴ ساعت گذشته سازمان هواشناسی، بخش گسترده‌ای از غرب کشور بارش موثر و حتی سنگین دریافت کرده‌اند.

 وی با اشاره به میزان بارش ثبت شده طی ۲۴ ساعت گذشته (از ۹ و ۳۰ دقیقه دیروز صبح تا ۹ و ۳۰ دقیقه امروز صبح)  افزود: بیشترین بارش از شهرستان‌های جوانرود، روانسر و قصرشیرین به ترتیب میزان ۴۵.۱، ۳۷.۸ و ۳۱.۲ میلی‌متر گزارش شده است.

کارشناس هواشناسی استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه فعال در جو منطقه همچنان امروز هم جو استان را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد و به تناوب سبب بارندگی همراه با وزش باد، رعد و برق و احتمالا رگبار پراکنده تگرگ در سطح استان خواهد شد.

وی افزود: شرایط ناپایدار و بارش تا ظهر امروز در نیمه شرقی و نواحی شمالی استان در شهرستان‌های پاوه، جوانرود، روانسر، تازه‌آباد، هرسین، کنگاور، سنقر و شهر بیستون از نمود بیشتری برخوردار است.

حق‌پرست تصریح کرد: در دو روز پایانی هفته شرایط نسبتا پایداری در سطح استان داریم و در این بازده زمانی به استثنای رشد ابر و در بعضی ساعات وزش باد، پدیده خاص دیگری را برای سطح استان پیش‌بینی نمی‌کنیم.

وی اضافه کرد: از لحاظ وضعیت دمایی تا صبح فردا به شکل نسبی روند کاهش دما را در سطح استان خواهیم داشت، اما از بعدازظهر روز پنجشنبه تا روز شنبه هفته آینده مجددا هوای استان مقداری گرم‌تر خواهد شد.

پایان پیام/پ

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1202067

مهمترین اخبار ایران و جهان: