نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 13:14

دانشگاه علوم توانبخشی با دانشگاه نزوا کشور عمان همکاری می کند

جلسه مشترک همکاری های علمی دانشگاه علوم توانبخشی وسلامت اجتماعی با دانشگاه نزوا کشور عمان بمنظور تبادل نظر در مورد شرایط و زمینه های همکاری دو دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، در حاشیه بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات که به میزبانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، دکتر احمد ابراهیم الخاروصی مدیر توانبخشی و دکتر سامیه رستمی از دانشگاه نزوا «کشور عمان» با دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دکتر نورالدین کریمی مسئول برگزاری سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات دیدار کردند.

دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دانشگاهی منحصربفرد است که 170 عضو هیات علمی، حدود دو هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی (که بیش از 60 درصد آنان را دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند) در 23 گروه آموزشی و 8 مرکز تحقیقات، به فعالیت های آموزشی و پژوهشی مشغول هستند.

حسینی افزود: دو بیمارستان تخصصی (توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی) و دو کلینیک ویژه پزشکی - توانبخشی هم اکنون تحت پوشش این دانشگاه فعالیت می کنند تا با گسترش خدمات توانبخشی در اقصی نقاط کشور به جامعه هدف، خدمت کنند.

وی با اشاره به اینکه مرجعیت حوزه سلامت اجتماعی از سوی وزارت بهداشت به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی محول شده است، اظهارداشت: این دانشگاه سالهاست که به واسطه فعالیت گروه ها و مراکز تحقیقاتی مرتبط با این حوزه و پژوهش های انجام شده در این زمینه، بین دانشگاه های علوم پزشکی سرآمد است و از سویی با وجود برخی رشته ها با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز مرتبط است .

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست با مسئولان دانشگاه نزوا کشور عمان با تشریح قابلیت ها و ظرفیت ها، معرفی رشته های تخصصی، فیلدهای آموزشی و درمانی این دانشگاه، به روند رو به رشد چرخش دانش در بین دانشمندان و پژوهشگران کشورهای همسایه اشاره و بر تبادل نتایج علمی و انتقال دانش علمی با گرفتن الگو های جدید تاکید کرد.

دکتر نورالدین کریمی عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مسئول برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در این نشست گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با توجه به اینکه در حوزه علوم توانبخشی پیشگام است.

کریمی افزود: در خصوص مواردی نظیر تبادل استاد، تبادل دانشجو، انجام تحقیقات مشترک، گرنت های پژوهشی، انجام پایان نامه های دانشجویان تحصیلات تکمیلی، جذب دانشجویان غیر ایرانی به عنوان دانشجوی بین المللی نیز آمادگی لازم را دارد تا با دانشگاه نزوا کشور عمان همکاری های مشترک را بعمل آورد.

دکتر احمد ابراهیم الخاروصی مدیر توانبخشی و دکتر سامیه رستمی از دانشگاه نزوا «کشور عمان» نیز ضمن اظهار خرسندی از این دیدار و سابقه ارزشمند ۲۳ ساله سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بر افزایش تعاملات و بهره مندی از ظرفیت های موجود بین دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دانشگاه نزوا تاکید کردند.

وی با تاکید بر ظرفیت های مطلوب علمی، پژوهشی و درمانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، افزود: امیدواریم با دریافت مستندات توانمندی های این دانشگاه و ظرفیت های علمی پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و ارائه آن به وزارت بهداشت کشور عمان، شاهد آگاه‌سازی متولیان بهداشت و درمان کشور عمان از خدمات تخصصی توانبخشی و توانمندی های علمی پژوهشی این دانشگاه باشیم تا بتوانیم تعاملات خوب و همکاری های مشترکی را بین دو دانشگاه لحاظ کنیم.

در این نشست، لوح یادبود دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و دانشگاه نزوا کشور عمان از سوی مسئولان دانشگاهی، به طرفین اعطا شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277223

مهمترین اخبار ایران و جهان: