نیوز سیتی!
01 خرداد 1402 - 09:47

زمین چمن مصنوعی مدرسه شهید علی زنگنه در کرج افتتاح شد

کرج- همزمان با آغاز دهه کرامت، زمین چمن مصنوعی مدرسه ابتدایی شهید «علی زنگنه» در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، صبح دوشنبه همزمان با آغاز دهه کرامت، زمین چمن مصنوعی مدرسه ابتدایی شهید «علی زنگنه» در حوزه آموزش و پرورش ناحیه سه کرج با هدف افزایش نشاط اجتماعی در بین دانش آموزان و خانواده‌ها افتتاح شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش البرز دراین آئین ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) به همه دختران ایران زمین، گفت: طرح شهید سلیمانی (نهضت ایجاد فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای) درحال اجرا است تا زیرساخت‌های ورزشی در مناطق کم برخوردار برای دانش آموزان فراهم آید.

سید مسلم رئیسی افزود: چاقی و اضافه وزن دانش آموزان در دوران کرونا و کمبود فضاهای ورزشی به عنوان یک معضل در آموزش و پرورش مطرح است، در همین راستا تلاس می‌کنیم سرانه فضای ورزشی دانش‌آموزان ارتقا پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: فعالیت ابتدایی قهرمانان و پیشکسوتان ورزشی از حوزه ورزش دانش‌آموزی آغاز شده که امروزه در میادین بین‌المللی و جهانی خوش می‌درخشند و دولت انقلابی با اجرای طرح شهید سلیمانی جرقه امید و نشاط را در بین دانش به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه این طرح، تحولی در بخش فضاهای ورزشی استان ایجاد می‌کند، تصریح کرد: بهینه سازی فضاهای ورزشی درون مدرسه‌ای به منظور افزایش میزان تحرک بدنی دانش آموزان، اصلاح ساختار قامتی، افزایش شادی و نشاط و تربیت و تحویل نسلی سالم و با نشاط به جامعه از مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح است.

رئیسی تأمین و آماده‌سازی فضاهای درون مدرسه‌ای را مقدمه‌ای برای فراهم کردن زمینه لازم برای تعلیم و تربیت زیستی و بدنی دانست و افزود: میانگین سرانه فضاهای ورزشی دانش‌آموزان استان البرز نسبت به میانگین کشوری بسیار پایین است که اجرای این طرح می‌تواند درارتقاء سرانه ورزش دانش آموزی مؤثر باشد.

وی ادامه داد: تعلیم و تربیت دانش‌آموزان بر اساس سند تحول بنیادین بر ۶ ساحت بنا نهاده شده است که زیستی و بدنی یکی از ساحت‌های تعلیم و تربیت است.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان البرز گفت: سند تحول بنیادین هدفمند تدوین شده است و تلاش دارد تا دانش‌آموزان در تمام ساحتی رشد و نمو پیدا کنند.

وی تاکید کرد: دانش آموزان عزیز امنیت، اقتدار و رشد و توسعه کشور در همه بخش‌ها مرهون ایثار شهدای گرانقدری چون معلم شهید علی زنگنه است که امروز به برکت خون مطهر این عزیزان در ایران اسلامی با آرامش زندگی می‌کنیم پس قدردان این نعمت ارزشمند الهی باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1229167

مهمترین اخبار ایران و جهان: