نیوز سیتی!
15 خرداد 1402 - 17:10

صدور 25 هزار جلد گذرنامه در کردستان

فرمانده انتظامی استان کردستان گفت: از اول امسال تاکنون بیش از 25 هزار جلد گذرنامه در استان صادر شده که درصد بالایی از آن مربوط به زائرین اربعین حسینی بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سردار علی آزادی بعد از ظهر امروز در سومین جلسه ستاد اربعین کردستان که با حضور معاون امنیتی، انتظامی وزیر کشور در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: انتظام‌بخشی و تسهیل در تردد زائرین با کمک و همراهی اداره‌کل راهداری در دستور کار جدی فرماندهی انتظامی استان در سفرهای اربعین امسال قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: از اول امسال تاکنون بیش از 25 هزار جلد گذرنامه در استان صادر شده که درصد بالایی از آن مربوط به زائرین اربعین حسینی بوده است.

فرمانده انتظامی استان کردستان افزود: با برنامه‌ریزی‌هایی که از طریق فراجا انجام شده است، گذرنامه اربعین با تاریخ انقضای 5 ساله صادر می‌شود.

سردار آزادی نبود برخی زیرساخت‌ها در مرز باشماق را از مشکلات فراروی خدمات‌رسانی به زائرین عنوان کرد و گفت: متاسفانه نیروی انتظامی در باشماق هیچ ساختمانی در اختیار ندارد و وعده‌های احداث ساختمان گذرنامه سال‌هاست بر زمین مانده است.

وی افزود: با توجه به تعداد نیروهایی که در سفر اربعین در این نقطه مستقر می‌شوند نیاز به 5 هزار مترمربع زمین برای اسکان و سایر موارد داریم.

فرمانده انتظامی استان کردستان وجود دستگاه ایکس‌ری در مرز باشماق را ضروری دانست و گفت: دستگاه ایکس‌ری چمدانی این مرز ماه‌هاست خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.

سردار آزادی عنوان کرد: 40 دستگاه بارکدخوان برای گذرنامه ایرانی و خارجی در مدت تردد زائرین اربعین حسینی در باشماق نیاز است که امیدواریم تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها 6 گیت ورود و خروج در مرز باشماق مریوان وجود دارد باید برای ایام اربعین 15 گیت جدید راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1263667

مهمترین اخبار ایران و جهان: