نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 20:29

مابه‌التفاوت تسهیلات نهضت ملی مسکن توسط بانک‌ها پرداخت شود

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در کشور به 550 میلیون تومان، گفت: لازم است هر چه سریع‌تر مابه التفاوت این مبلغ توسط بانک مسکن پرداخت و به پیمانکاران پروژه تزریق شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، حسینعلی مقصودی ظهر امروز در حاشیه بازدید از  روند ساخت‌ واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد گفت: طی چهار سال قرار است ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی در ۴۳ شهر چهارمحال و بختیاری احداث شود.

مدیرکل راه و شهرسازی و چهارمحال و بختیاری با اشاره به افزایش تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در کشور به ۵۵۰ میلیون تومان، گفت: لازم است هر چه سریع‌تر مابه التفاوت این مبلغ توسط بانک مسکن پرداخت و به پیمانکاران پروژه تزریق شود.

وی با اشاره به آماده‌سازی زیرساخت‌های طرح نهضت ملی مسکن در شهرهای چهارمحال و بختیاری، افزود: با تامین منابع مالی تا قبل از اتمام فصل کاری عملیات اجرایی مابقی پروژه‌های مسکن در استان شروع می‌شود.

مقصودی اضافه کرد: تاکنون ۹۱ هزار و ۲۵ نفر در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که از این تعداد ۶۶ هزار و ۸۹۵ متقاضی حائز شرایط اعلام شده‌اند و درخواست ۲۳ هزار و ۵۸۰ نفر تایید نهایی شده است و تا کنون ۱۷ هزار و ۱۳ نفر بالای ۴۰ میلیون تومان واریز کرده‌اند.

بهره‌برداری از ۳۱۰۰ واحد مسکونی روستایی در استان

همچنین در حاشیه این بازدید فرشید ریاحی مدیرکل بنیاد مسکن چهارمحال و بختیاری گفت: در حوزه ساخت نهضت ملی مسکن روستایی به زودی سه هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به اینکه در تمامی شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان متولی ساخت مسکن بنیاد است، ادامه داد: تاکنون در تمامی شهرهایی که زمین تامین شده است عملیات ساخت آغاز و یا در مرحله اخذ پروانه ساختمانی قرار دارد.

ریاحی افزود: به علت عدم تامین منابع مالی از سوی متقاضیان و بانک‌ها پروژه‌ها اخیرا دچار کُندی شده است در تلاش هستیم تا این مشکل را حل کنیم.

پایان پیام/۶۸۰۲۴

منبع: فارس
شناسه خبر: 1436167

مهمترین اخبار ایران و جهان: