نیوز سیتی!
19 مرداد 1402 - 16:57

مرتضوی: فرصت ۶ ماه برای پرداخت معوقات کارخانه چوکا تالش

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به فرصت ۶ ماهه به منظور پرداخت معوقات توسط کارخانه چوکا گفت: بعد از گذشت فرصت ۶ ماهه، تمامی معوقات به صورت تقسیط پرداخت شود و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از تالش، صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی عصر امروز در جریان بازدید از کارخانه چوکای تالش و در نشست با مدیران این کارخانه با بیان اینکه توسعه صنایع چوب و سلولزی در اولویت‌های دولت سیزدهم قرار دارد، اظهار کرد: دولت در تلاش است تا کارخانه چوکای تالش را به روند توسعه‌ای و سابق خود برگرداند و در راه تحقق این مهم‌ از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کند. 

وی با تاکید بر لزوم بهره‌مندی از ظرفیت کارخانه چوکا در حوزه صنایع چوب و تولید کاغذ گفت: ظرفیت صنایع چوبی و کاغذ در این کارخانه مغفول مانده لذا در راستای ایجاد اشتغال و رونق تولید باید از تمامی ظرفیت‌های این کارخانه نهایت بهره را برد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به وجود مشکلات حقوقی موجود در کارخانه چوکا تالش افزود: در کشور هیچ کارخانه و واحد بزرگ تولیدی به علت مشکلات حقوقی و نقدینگی نباید تعطیل شود لذا در تلاشیم تا معضلات حقوقی موجود در کارخانه چوکا را برطرف کنیم. 

مرتضوی با تاکید بر تعیین تکلیف املاک متصرفی چوکا بیان کرد: در نشستی با محوریت استاندار و رئیس کل دادگستری گیلان باید مسئله املاک متصرفی این مجموعه حل و فصل شود. 

وی با اشاره به تشکیل کارگروه حفاظت و صیانت از اموال چوکا در گیلان گفت: کارخانه چوکا یک ظرفیت عظیم تولیدی و اقتصادی برای گیلان بوده و تعطیلی این مجموعه را نخواهیم دید از این رو با تشکیل کارگروهی باید چالش‌های پیش روی این مجموعه مورد بررسی قرار دهد. 

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، کارخانه چوکا را متعلق به گیلان دانست و بیان کرد: عایدات مولدسازی این مجموعه در تالش هزینه می‌شود زیرا این مجموعه عظیم تولیدی متعلق به گیلان و شهرستان تالش است. 

مرتضوی با بیان اینکه کشت قراردادی با کشاورز در راستای توسعه زراعت چوب اجرایی می‌شود، گفت: کشت قراردادی با کشاورزان زراعت چوب در راستای تأمین مواد اولیه انجام شود. 

وی با اشاره به فرصت ۶ ماهه به منظور پرداخت معوقات توسط کارخانه چوکا افزود: بعد از گذشت فرصت ۶ ماهه، تمامی معوقات به صورت تقسیط پرداخت شود و مشکلی در این مورد وجود ندارد.

استاندار گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه تمامی دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای دستورات در راستای راه‌اندازی کارخانه چوکا هستند، اظهار کرد: به منظور احیای این واحد تولیدی تمامی امکانات و اعتبارات موجود بسیج می‌شود. 

اسدالله عباسی، چوکای تالش را ظرفیت برتر استانی و حتی ملی معرفی کرد و گفت: اگر این واحد تولیدی به خوبی به فعالیت خود بپردازد منجر به اشتغالزایی می‌شود. 

نماینده عالی دولت در گیلان با گله‌مندی از زیان‌ده بودن کارخانه چوکا تالش بیان کرد: متأسفانه صنایع چوب و کاغذ در ایران زیان‌ده هستند، لیکن این مجموعه ظرفیت ارزشمندی دارد و باید به گونه‌ای عمل و مدیریت شود که از زیان‌ده بودن جلوگیری شود. 

وی یکی از دلایل وضعیت نابسامان کارخانه چوکا تالش را نتیجه مدیریت غلط در چندسال گذشته دانست و بیان کرد: از تصمیم‌گیری‌های اشتباه گذشته نسبت به این مجموعه باید درس گرفته شود. 

پایان پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس
شناسه خبر: 1435923

مهمترین اخبار ایران و جهان: