نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 17:31

ترکیه جنگنده‌های سوخو- ۲۵ جمهوری آذربایجان را نوسازی می‌کند

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز قراردادی با شرکت صنایع هوافضای ترکیه (توشاش) برای نوسازی جنگنده‌های Su-۲۵ منعقد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، آنکارا با باکو در خصوص نوسازی جنگنده های سوخو- ۲۵ متعلق به جمهوری آذربایجان موافقت کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، این اقدام با در اختیار گذاشتن سیستم های تسلیحاتی و مهمات ساخت ترکیه امکان پذیر خواهد بود.

آناتولی در این باره گزارش داد که وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز چهارشنبه قراردادی با شرکت صنایع هوافضای ترکیه «توشاش» (TUSAS) برای نوسازی جنگنده‌های Su-۲۵ منعقد کرده است.

این پروژه با هدف بهره مندی هرچه بیشتر از تخصص محلی و ملی ترکیه در زمینه صنایع دفاعی انجام می شود.

«خالق گورگون» (Khaluq Gorgon) رئیس اداره صنایع دفاعی ریاست جمهوری ترکیه در سخنرانی در مراسم امضای این موافقتنامه گفت که این قرارداد تحت نظارت این دفتر منعقد شده است.

وی در این خصوص افزود: در این توافقنامه، «توشاش» باید ناوگان جنگنده های سوخو- ۲۵ نیروی هوایی جمهوری آذربایجان را با ارائه سیستم های تسلیحاتی و مهمات هدایت شونده ساخت ترکیه، نوسازی کند.

در این قرارداد همچنین نوسازی الکترونیکی جنگنده های جمهوری آذربایجان و هماهنگی سامانه های ترکیه با بقیه سامانه های جنگنده پیش بینی شده است.

دیروز سه شنبه، شانزدهمین نشست نمایشگاه بین المللی صنایع دفاعی (IDEF) ویژه صنایع دفاعی در استانبول آغاز به کار کرد و تا ۲ روز آینده ادامه خواهد داشت.

این نمایشگاه با هدف گشودن افق های همکاری بین شرکت های مختلف بین المللی متخصص در صنایع دفاعی برگزار می شود. نمایشگاه مذکور زیر نظر ریاست جمهوری ترکیه در مرکز همایش و نمایشگاه «TUYAP» استانبول با حضور ۱۴۶۱ شرکت از ۵۵ کشور جهان برگزار می شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1406123

مهمترین اخبار ایران و جهان: