نیوز سیتی!
22 مرداد 1402 - 19:32

رعایت بی طرفی مسئولان در انتخابات پیش رو ضروری است

یاسوج- رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای تحقق اخلاق سیاسی در انتخابات، رعایت بی طرفی همه مسئولان در قبال داوطلبان ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محبوب افراسیاب بعدازظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: دستگاه قضا در امر انتخابات کاملاً بی طرفانه عمل می‌کند.

وی بیان داشت: همکاری کامل مسئولان و ادارات با نهادهای مجری انتخابات و رعایت قانون تبلیغات توسط نامزدها ضروری است.

افراسیاب با بیان اینکه دستگاه قضا در انجام وظایف و رسالت خود در موضوع انتخابات با هیچکس شوخی ندارد، گفت: اخلال در امنیت و سلامت انتخابات خط قرمز دستگاه قضائی بوده و دستگاه قضائی با تمام توان با جرایم و تخلفات انتخاباتی و افرادی که امنیت انتخابات را مخدوش کنند برخورد خواهد کرد.

وی افزود: پایبندی به آموزه‌های اخلاقی و شرعی یکی از معیارهای شناخت کاندیدای اصلح بوده و کاندیداها در تبلیغات انتخاباتی خود، از هر گونه دروغ و فریب برای جلب نظر مردم به طور جدی بپرهیزند.

افراسیاب تصریح کرد: حلقه مفقود تبلیغات انتخاباتی اخلاق و تقوای سیاسی است و سیاست دستگاه قضائی در موضوع تخلفات انتخاباتی سیاست پیشگیرانه است.

وی اظهار داشت: در صورت بروز هرگونه تخلف و یا اقدامی که سلامت انتخابات را خدشه دار کند دستگاه قضائی با عامل یا عاملان برخورد قانونی می‌کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1440467

مهمترین اخبار ایران و جهان: