نیوز سیتی!
06 مرداد 1402 - 16:13

روسیه: بیش از ۵۰۰ نظامی اوکراینی کشته شدند

وزارت دفاع روسیه از کشته شدن شمار دیگری از نظامیان ارتش اوکراین در نبردهای شبانه‌روز گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که بسیاری از حملات ارتش اوکراین در شبانه روز گذشته به دست نیروهای روسی دفع شد.

وزارت دفاع روسیه روز جمعه در گزارش روزانه خود اعلام کرد که تمامی حملات ارتش اوکراین در منطقه زاپروژیا دفع شد. در اثر درگیری در این منطقه ۵ تانک ارتش اوکراین به دست نیروهای روسی منهدم شد و ارتش اوکراین حدود ۱۸۰ نظامی خود را نیز از دست داد.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه، در درگیری ها در محور کراسنولیمانسکی میان نیروهای روسی و اوکراینی ۴ حمله ارتش اوکراین دفع شد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که نیروهای روسی هفت حمله نیروهای مسلح اوکراین در محور دونتسک را دفع کردند. در اثر درگیری در دونتسک بیش از ۲۶۰ نظامی اوکراینی کشته شدند.

بنا به گزارش وزارت دفاع روسیه حملات گروه های خرابکار اوکراینی در حوالی روستای ورمیوکا دفع شد. در درگیری در این منطقه ۱۱۰ نظامی اوکراینی به دست نیروهای روسی کشته شدند.

لازم به ذکر است که ارتش روسیه ۲۴ فوریه گذشته (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات ویژه نظامی» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد.

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه در اوکراین، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تا کنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده اند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1412767

مهمترین اخبار ایران و جهان: