نیوز سیتی!
26 تیر 1402 - 19:11

بررسی کاهش عوارض بر ساخت و ساز در کمیسیون عمران مجلس

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت:در جلسه امروز کمیسیون تصمیم گرفته شد که برای تشویق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده کاهش عوارض در نظر گرفته شود تا سرانه خدماتی برای مردم افزایش پیدا کند.

 کمال علی پورخنکداری نایب رئیس کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، گفت: در جلسه امروز کمیسیون، شهردار تهران درباره اقداماتی که در قالب بافت فرسوده انجام گرفته است را ارائه کرد.

وی ادامه داد: یکی از بحث‌هایی که در این جلسه به لحاظ رعایت عدالت در توسعه شهری مطرح شد، این بود که شمال و جنوب شهر تهران با یک برنامه منسجم در یک راستا در حال توسعه است، یکی از محور‌های توسعه در تهران، صدور پروانه‌هایی است که انجام می‌شود و غالباً با جهت‌گیری بافت‌های فرسوده در جنوب تهران انجام شده است. منطقه 15 تهران افزایش صددرصدی صدور پروانه را داشته است.

نایب رئیس کمیسیون عمران گفت: برای ساماندهی بافت‌های فرسوده شهر تهران و دیگر کلانشهر‌ها نیاز است وزارت راه و شهرسازی بسته‌های حمایتی در نظر بگیرد، در جلسه امروز تصمیم گرفته شد که برای تشویق ساخت و ساز در بافت‌های فرسوده، کاهش عوارض در نظر گرفته می‌شود تا سرانه خدماتی برای مردم افزایش پیدا کند.

وی افزود: تخفیفی که در نظر گرفته شده است، قبلا برای زمین‌های 200 متری اعمال می‌شد، اما در جلسه کمیسیون عمران مقرر شد برای متراژ 100 متر نیز این تخفیف انجام شود تا مردم تمایل داشته باشند در بافت فرسوده ساخت و ساز داشته باشند.

نماینده مردم بندرترکمن در مجلس ادامه داد: به وزارت راه و شهرسازی تأکید کردیم که بسته‌های تشویقی را افزایش دهد به شورای عالی شهرسازی پیشنهاد کردیم که مناطقی از شهر تهران را به عنوان بافت ناپایدار معرفی کنند تا مردم نیز بتوانند در این مناطق از بسته‌های تشویقی استفاده شود.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: معاون مسکن و ساختمان وزارت راه و شهرسازی در ارتباط با جمعیت‌پذیری شهر تهران برای برنامه هفتم توسعه، پیشنهاداتی ارائه کردند که اگر مبنای کار قرار گیرد جمعیت‌پذیری شهر تهران افزایش پیدا می‌کند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1366967

مهمترین اخبار ایران و جهان: