نیوز سیتی!
11 مرداد 1402 - 13:16

درگیری‌های «عین الحلوه» تنها به نفع رژیم صهیونیستی است

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین نسبت به پیامدهای خطرناک درگیری‌ها در اردوگاه عین الحلوه در جنوب لبنان و سوء استفاده اشغالگران صهیونیست از این درگیری‌ها هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از فلسطین الیوم، «احمد المدلل» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین تاکید کرد که تحولات تأسف بار اردوگاه عین الحلوه متعلق به آوارگان فلسطینی در جنوب لبنان از سوی تمام جریان‌های وابسته به این جنبش محکوم و مردود است.

وی افزود: درگیری‌ها در این اردوگاه صرف نظر از عاملان آن تنها به نفع اهداف اشغالگران صهیونیست است. همگان باید با استفاده از گفتگو و اولویت دادن به منطق، اختلافات را حل کنند. سلاح‌های ما زمانی مشروعیت دارد که سینه اشغالگران را نشانه رفته باشد؛ اشغالگرانی که سرزمین ما را غصب کرده و ساکنان آن را آواره کرده اند.

المدلل بیان کرد: برخی جریان‌ها و در رأس آنها اشغالگران صهیونیست فتنه شعله ور شده در اردوگاه عین الحلوه را تغذیه می‌کنند. طرف‌های درگیر باید متوجه عمق خطر باشند. ملت فلسطین با تمام این اقدامات که وجهه مبارزاتی آنها را خدشه دار می‌کند مخالف است.

وی اضافه کرد: ما شاهد توطئه چینی علیه مسأله آوارگان فلسطینی هستیم. هر کس که آرمان فلسطین برایش اهمیت دارد باید برای توقف این درگیری‌های خونین وارد عمل شود.

ساعتی پیش شبکه المیادین گزارش داد که اوضاع در اردوگاه عین الحلوه هم اکنون آرام است. منیر المقدح از رهبران جنبش فتح اعلام کرد: آرامش کامل در عین الحلوه در این لحظات برقرار است. توافق رسمی لبنانی-فلسطینی وجود دارد که در آن بر اهمیت آتش بس و پیگیری موضوع ترور فرمانده امنیتی تاکید شده است.

وی افزود: در میز مذاکرات همه موضوعات مطرح می‌شود؛ اما مساله سلاح اردوگاه‌ها در این شرایط قابل طرح از سوی احدی نیست.

این در حالی است که روز گذشته سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان گفت: تحولات عین‌الحلوه دردناک و ناراحت‌کننده است؛ زیرا در جریان آن کشتار اتفاق افتاده و خانواده‌های ساکنان اردوگاه، مجبور به ترک آن و رفتن به صیدا و مناطق پیرامونی آن شده‌اند. از همگان می‌خواهیم که درگیری‌ها را متوقف کنند و به دادگاه برای دادرسی مراجعه کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1423167

مهمترین اخبار ایران و جهان: