نیوز سیتی!
12 مرداد 1402 - 12:04

کودکان با زبان قصه با شهدا آشنا خواهند شد

همدان-مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: کنگره ۸ هزار شهید استان همدان فرصتی بوده تا با زبان قصه کودکان شهدا را بهتر بشناسند.

معصومه ابراهیمی‌هژیر در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به برگزاری مسابقه قصه‌گویی با موضوع شهدای استان همدان در کنگره ۸ هزار شهید استان اظهار کرد: تیرماه امسال قصه گویی ایرانی در کانون پرورش فکری بعد از ۲۵ سال فعالیت به ثبت ملی رسید و هنر قصه‌گویی از فعالیت‌های اصلی کانون پرورش فکری است و این مبنایی شد که با برپایی مسابقه قصه گویی، شهدای استان را به صورت ویژه و هنرمندانه به جامعه هدف خود معرفی کنیم.

وی افزود: قصه گویی یک هنر و یک بیان هنرمندانه است و بیان هنرمندانه باعث می‌شود صحنه‌های قصه گویی در فکر مخاطب شکل بگیرد.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با بیان اینکه در قصه، شخصیت‌ها و حوادث وجود دارند، گفت: در قصه اتفاق‌ها پشت سر هم می‌افتند و در پایان به یک سرانجام می‌رسند.

ابراهیمی‌هژیر خاطرنشان کرد: قصه، هم قابل گفتن است هم قابل شنیدن و این بهترین موقعیت برای درک کودک و نوجوان از حوادثی هست که خودش در آن وجود نداشته مثل جنگ، جهاد، شهادت، ایثار و از خودگذشتگی.

وی با اشاره به نقش کودکان و نوجوانان بیان کرد: این موارد به نقش کودکان و نوجوانان رنگ می‌دهند و باعث می‌شود مخاطب به دنبال کشف آن برود و این عامل، سبب ماندگاری تصویرهای قصه در ذهن شنونده می‌شود.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان عنوان کرد: ما با هنر قصه‌گویی می‌توانیم در نقش بندی شخصیت شهدا در اذهان کودکان و نوجوانان کمک کنیم و از این هنر بهره ببریم.

ابراهیمی‌هژیر با اشاره به تأثیر کنگره شهدا گفت: این کنگره فرصتی برای کودکان و نوجوانان ایجاد می‌کند که به زندگی شهدای استان بپردازند و با زبان قصه آن‌ها را به گروه‌های همسالان خود و دیگر افراد جامعه با زبانی شیرین‌تر و گویاتر معرفی کنند.

وی افزود: کمیته کودک و نوجوان کنگره ۸ هزار شهید فعالیت خود را از اسفند ماه ۱۴۰۱ شروع و با استفاده از ابزار ادبیات و هنر در همه رشته‌ها به ویژه نقاشی، خوشنویسی، نماهنگ و پادکست به معرفی شهدای استان همدان پرداخته است.

کودکان با زبان قصه با شهدا آشنا خواهند شد

منبع: مهر
شناسه خبر: 1424323

مهمترین اخبار ایران و جهان: