نیوز سیتی!
05 مرداد 1402 - 09:24

هشدار رئیس کل دادگستری سمنان به دستگاه‌های مسؤول در حفظ منابع طبیعی

رئیس کل دادگستری استان سمنان به دادستان‌های استان تکلیف کرد: پیگیری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده و برخورد قانونی و بدون اغماض را با متخلفان در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، محمدجعفر عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: اقلیم سرزمینی استان سمنان بهره‌مند از مواهب متعدد خدادادی است و تنوع این منابع ارزشمند الهی، استان سمنان را متمایز کرده و حفظ و نگهداری صحیح و بهره‌برداری اصولی از این نعمات نوعی شکرگزاری محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به هشدارهای هواشناسی و دریافت اخطارها و کاهش رطوبت در سطح عرصه‌های جنگلی و مراتع استان سمنان و وزش بادهای گرم لازم است تا مدیریت بحران استانداری سمنان با دعوت از دستگاه‌های متولی با پیش‌بینی‌های شایسته، برنامه‌های مؤثری برای حفاظت و صیانت از عرصه‌های منابع طبیعی استان سمنان اتخاذ کند تا کوچک‌ترین بی‌احتیاطی و عدم رعایت ایمنی سبب آسیب و خسارت مهیب نشود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با توصیه به شهروندان سراسر این استان گفت: قانون‌گذار برای حفاظت و بهره‌برداری از جنگل‌ها و مراتع جرم انگاری کرده و در صورت فراهم کردن زمینه‌های حریق، آسیب زدن به بیشه‌های طبیعی و درختان با مرتکبان برخورد قانونی پیش‌بینی شده و امید است گردشگران، کشاورزان، دامداران و اهالی مناطق این عرصه‌های طبیعی به صورت جدی به حراست از این زیست‌گاه‌ها بپردازند.

عبداللهی به دادستان‌های عمومی و انقلاب سراسر استان سمنان تکلیف کرد: با شناسایی زمینه‌های این هشدار در حوزه‌های قضائی مربوطه، پیگیری حفاظت و صیانت از منابع طبیعی را در دستور کار قرار داده و چنانچه هر یک از دستگاه‌های مسؤول مرتکب تخلفی شد، برخورد قانونی و بدون اغماض را در دستور کار قرار دهند.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1408167

مهمترین اخبار ایران و جهان: