نیوز سیتی!
29 تیر 1402 - 10:48

۲۶۰ نقطه البرز میزبان آیین شیرخوارگان حسینی می‌شود

دبیر اجرایی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی گفت: ۲۶۰ نقطه استان البرز برای برگزاری آیین شیرخوارگان حسینی آماده شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج،‌ وحید آقاشریفی، دبیر اجرایی مجمع جهانی شیرخوارگان حسینی استان البرز و غرب استان تهران، گفت: بیست و دومین همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۲۶۰ نقطه استان البرز برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش جهانی در کشورهای شیعی به منظور تجلیل از مقام شامخ حضرت علی اصغر(ع) و معرفی شخصیت ایشان در واقعه ی کربلا و آماده سازی خردسالان برای قیام حضرت صاحب الزمان (عج) هر ساله در نخستین جمعه از ماه محرم برگزار می شود.

آقا شریفی اظهار کرد: هسته مرکزی برگزاری این همایش سراسری در استان البرز در مصلای بزرگ نماز جمعه کرج از ساعت ۸:۳۰ صبح روز جمعه ۳۰ تیرماه آغاز می شود که هر ساله پیش بینی حضور ۱۰ هزار نفر کودک و مادرانشان را در این محل داریم.

این مقام مسؤول ادامه داد: همه ساله به عنوان تبرک و نذری لباس هایی تقدیم شیرخوارگان می شود و این البسه از روز میلاد باسعادت حضرت علی اصغر(ع) در کارگاه های تولیدی شروع به دوخت می شود که در سال جاری حدود ۳۵ هزار دست لباس برای استان البرز تهیه شده است.

آقاشریفی از جمله نقاطی که مراسم شیرخوارگان حسینی برگزار می‌شود را در هشتگرد، نظرآباد، مشکین دشت، کمالشهر، مسجد جامع رجایی شهر، هیئات رزمندگان غرب، شرق و نورالشهدا، بقاع متبرکه و مهدیه کرج عنوان کرد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1374767

مهمترین اخبار ایران و جهان: