نیوز سیتی!
20 مرداد 1402 - 14:56

بازداشت 6 مظنون در ارتباط با ترور نامزد انتخابات ریاست جمهوری اکوادور

مقامات دولت اکوادور از بازداشت 6 نفر در ارتباط با ترور نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور خبر دادند و اعلام کردند که این افراد از اعضای باندهای جرائم سازمان یافته هستند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، به دنبال ترور «فرناندو ویلاویسنسیو» نامزد انتخابات ریاست جمهوری اکوادور که شامگاه چهارشنبه گذشته صورت گرفت،  مقامات این کشور از بازداشت 6 مظنون در ارتباط با ترور وی خبر دادند. 

براساس گزارش شبکه سی ان ان، به گفته مقامات اکوادوری، این مظنونان دارای تابعیت کلمبیایی و از اعضای باندهای قاچاق مواد مخدر و سازمانهای مافیایی هستند. 

ویلاویسنسیو که معاون سابق رئیس جمهور این کشور نیز بود از قانونگذاران ضدفساد و از حامیان اقدام قاطع و خشن علیه باندهای جنایتکار و قاچاقچیان مواد مخدر بود. وی به صراحت درباره خشونت‌های ناشی از قاچاق مواد مخدر در این کشور آمریکای جنوبی صحبت می‌کرد.

ترور ویلاوسنسیو درست 10 روز قبل از برگزاری دور اول انتخابات ریاست جمهوری اکوادور صورت گرفته است. کمپین این نامزد انتخابات در بحبوحه تشدید خشونتها در اکوادور طی سالهای اخیر وعده سرکوب فساد و مبارزه قاطع با باندهای قاچاق مواد مخدر را داد بود. طبق نظرسنجی‌های انجام گرفته، حمایت از وی ۷.۵ درصد بود و او را در جایگاه پنجم از میان هشت نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری اکوادور قرار داده بود.

نگرانی‌های امنیتی به همراه مسئله اشتغال و مهاجرت، از نگرانی‌های مهم رأی‌دهندگان اکوادوری در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است که قرار است ۲۰ آگوست (۲۹ مرداد ماه) برگزار شود.

دادستان اکوادور از کشته شدن مظنون اصلی تیراندازی در پی تبادل آتش با نیروهای امنیتی در زمان وقوع این ترور خبر داده است.

«خوان زاپاتا» وزیر داخلی اکوادور از بازداشت 6 نفر دیگر در این ارتباط خبر داده است و گفته که این افراد از اعضای باندهای جرائم سازمان یافته هستند. در حالیکه تابعیت عامل تیراندازی هنوز اعلام نشده ملیت این شش نفر کلمبیایی اعلام شده است.

زاپاتا افزود: در جریان یورش پلیس به مخفیگاه این افراد یک تفنگ، یک مسلسل، 4 کلت کمری، 3 نارنجک، دو مجله مربوط به اسلحه، 4 جعبه مهمات، 2 موتور سیکلت و یک خودروی سرقتی کشف شده است. 

این حمله باعث شده که «گیلرمو لاسو»، رئیس جمهور اکوادور از اداره تحقیقات فدرال ایالات متحده درخواست کمک کند. او در توییتی نوشته که به زودی هیئتی از آمریکا به کشور خواهد آمد.

رئیس جمهور اکوادور همچنین 60 روز وضعیت اضطراری برقرار کرده است و به نیروهای مسلح سراسر کشور دستور سه روز آماده باش داده است.

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1437023

مهمترین اخبار ایران و جهان: