نیوز سیتی!
21 مرداد 1402 - 12:02

صدور ۱۸۲۵ فقره گواهینامه فنی و حرفه ای برای زندانیان کردستانی

سنندج - مدیرکل زندان های کردستان گفت: طی چهار ماهه نخست امسال هزار و ۸۲۵ فقره گواهینامه فنی و حرفه ای برای زندانیان صادر شده و ۲هزار و ۲۷۷ نفر هم در دوره های حرفه آموزی شرکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی محمدی روز شنبه در جلسه شورای مهارت استان که به میزبانی زندان مرکزی سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در مجموعه زندان‌ها هر زندانی در بدو ورود غربالگری خواهد شد و مهارت‌ها و استعدادهای وی شناسایی می‌شود.

وی افزود: متناسب با مهارت قبلی وی فضای کار ایجاد می‌شود و اگر هم مهارتی نداشته باشد با فراهم کردن زمینه‌های مهارت آموزی وی فراهم می‌شود.

محمدی خاطرنشان کرد: در چهارماهه اول سال جاری ۱۸۲۵ فقره گواهینامه فنی و حرفه‌ای صادر شده است و ۲۲۷۷ نفر شرکت کرده اند.

وی افزود: هر زندانی در طول مدت حبس خود پنج مهارت متنوع را یاد خواهد گرفت.

محمدی خاطرنشان کرد: با برنامه ریزی به عمل آمده علاوه بر زندانیان تلاش داریم که به خانواده‌های آنان نیز مهارت‌های متناسب با بازار کار را ارائه کنیم.

فردین وکیلی مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به جایگاه ویژه اداره کل زندان‌ها در حوزه مهارت آموزی تصمیم بر آن شد که جلسه شورای مهارت را به میزبان زندان مرکزی برگزار کنیم.

وی افزود: هم اکنون ۱۶ مرکز دولتی و ۷۶۲ آموزشگاه خصوصی در سطح استان فعال هستند که سالانه بیش از ۳ میلیون نفر ساعت آموزش به مخاطبان خدمت آموزشی ارائه می‌کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1437867

مهمترین اخبار ایران و جهان: