نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 12:54

امسال از ظرفیت بیشتری برای پذیرش زوار حسینی برخورداریم

کرمانشاه- استاندار دیالی عراق با اشاره به تردد زوار از مرز خسروی و منذریه، گفت: امسال از ظرفیت بیشتری برای پذیرش زوار حسینی برخورداریم.

به گزارش خبرگزاری مهر، میثم التمیمی استاندار دیالی عراق در دیدار با استاندار کرمانشاه که در محل استانداری دیالی هم مرز با ایران و با حضور معاونین اقتصادی و سیاسی و امنیتی و اجتماعی استانداری، فرماندهان انتظامی و مرزبانی و جمعی از مسئولان استان برگزار شد، اظهار کرد: خوشبختانه حضور دکتر صحرایی در استان کرمانشاه به توسعه مناسبات دو استان و کاهش مشکلات کمک کرده است.

وی به اهمیت ویژه اربعین و برگزاری هرچه باشکوه‌تر آن اشاره کرد و گفت: سال گذشته خوشبختانه ۲۶۳ هزار زائر از مرز منذریه (خسروی) وارد دیالی شدند و با استقبال گرم مردم روبرو شدند.

التمیمی افزود: ما برای ارتقای زیرساخت‌های این حوزه دیدارهای متعددی با وزیر کشور عراق داشته ایم و خوشبختانه امسال از ظرفیت بیشتری برای پذیرش زوار حسینی برخوردار هستیم.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد اقتصاد استان دیالی را کشاورزی تشکیل می‌دهد و متأسفانه به دلیل کمبود منابع آب در این حوزه با مشکلات جدی روبرو هستیم و انتظار داریم استاندار کرمانشاه در این زمینه به ما کمک کند.

استاندار دیالی همچنین خواهان افزایش مناسبات ۲ استان در حوزه‌های تجاری و اقتصادی شد و بیان کرد: استان دیالی دو مرز مهم منذریه و مندلی در همجوار با استان کرمانشاه دارد که رونق تجاری آنها برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: همچنین ما خواهان این هستیم که تردد مسافری هم از مرز مندلی (سومار) برقرار شود و وزارت کشور عراق هم با این موضوع موافق است.

التمیمی همچنین عنوان کرد: طی این سال‌ها همواره به مقامات استان کرمانشاه اعلام کرده ایم که خواهان گسترش مناسبات میان دو استان در حوزه صنعت هستیم و از سرمایه گذاری در این حوزه و ایجاد کارخانه‌های جدید به شکل ویژه حمایت می‌کنیم.

وی با تاکید بر اینکه ما نباید تنها به حوزه تجارت بسنده کنیم، در ادامه گفت: گسترش مناسبات در حوزه صنعت می‌تواند به تحکیم حوزه تجارت هم کمک کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405067

مهمترین اخبار ایران و جهان: