نیوز سیتی!
04 مرداد 1402 - 13:47

برپایی ۳۰۰ محفل قرآنی در شب عاشورا در مساجد استان اردبیل‌

اردبیل-​​​​ رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل از اجرای ۳۰۰ محفل انس با قرآن در شب عاشورا در مساجد استان اردبیل خبر داد.

حجت الاسلام صابر طهماسبی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ۳۰۰ محفل انس با قرآن کریم در شب عاشورا به همت مؤسسات و خانه‌های قرآنی استان اردبیل طبق سنوات گذشته برگزار می‌شود.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی اردبیل افزود: این محافل قرآنی به یاد راز و نیاز و قرائت قرآن کریم توسط امام حسین (ع) و اصحاب آن حضرت در دشت نینوا در شب عاشورا با استقبال شایسته نوجوانان و جوانان برگزار و شرکت کنندگان پیوند قرآن و اهل بیت (ع) را سرلوحه عزاداری ماه محرم قرار می‌دهند..

وی افزود: توجه به قرائت قرآن کریم و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه از مهم‌ترین برنامه‌های این محافل قرآنی می‌باشد که قاریان و حافظان قرآن و نیز سخنرانان حاضر در مراسم به این امر تاکید داشته و شرکت کنندگان در محافل را با اهمیت آموزه‌های قرآنی آشنا می‌کنند.

حجت الاسلام طهماسبی افزود: تلاوت و ترتیل قرآن، اجرای تواشیح، مدیحه‌سرایی و ذکر مصیبت، سخنرانی و… برخی از عناوین این برنامه است که در مرکز و شهرستان‌های تابعه استان اردبیل برگزار می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1405223

مهمترین اخبار ایران و جهان: