نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 20:10

افزایش ۱۰۰ درصدی آموزشگاه‌های آزاد فنی و حرفه‌ای در فیروزه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزه گفت: آموزشگاه‌های آزاد در فیروزه رشد ۱۰۰ درصدی پیدا کرده و از ۳ آموزشگاه‌ به ۶ آموزشگاه افزایش پیدا کرده است.

علیرضا خویی‌شرق در گفت و گو با خبرنگار فارس در نیشابور، اظهار کرد: پس از اجرای طرح صدور الکترونیک مجوزها، توسط دولت سیزدهم تعداد آموزشگاه‌های آزاد در فیروزه، رشد ۱۰۰ درصدی داشته و از ۳ آموزشگاه به ۶ آموزشگاه افزایش یافته است.

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزه افزود: با توجه به بُعد مسافت در نقاط مختلف فیروزه و نیز پراکندگی روستاها استقبال دانش‌آموزان از آموزشگاه‌ها بسیار خوب است. به خصوص اگر دوره‌ها را به صورت دوره‌‌های روستایی در محل روستاها اجرا کنیم.

افزایش ۴۰درصدی کارآموزان آموزشگاه‌های مهارتی در فیروزه

وی با بیان اینکه تعداد کارآموزان حدود ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است، تصریح کرد: نوجوانان و جوانان برای شرکت در طرح مدرسه تابستانه مهارتی که از ابتدای تابستان امسال آغاز شده استقبال خوبی داشتند.

خویی‌شرق اضافه کرد: استقبال جوانان از کارگاه‌ها به حدی بوده که ظرفیت آموزشی کارگاه‌ها ۲ برابر شده و در حال حاضر مربیان به صورت دو شیفت خدمت‌رسانی می‌کنند.

لزوم تخصیص اعتبار برای راه‌اندازی بخش گوهرتراشی و جواهرسازی در فیروزه

رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای فیروزه ادامه داد: ظرفیت بالقوه فیرزوه در حوزه گوهرتراشی و جواهرسازی است که طی سال‌های گذشته خیلی به این مهم توجهی نشده است. البته ما با توجه به همین ظرفیت طی یکسال گذشته راه‌اندازی یک بخش جواهرسازی و گوهرتراشی را در دستور کار قرار دادیم.

وی ابراز کرد: راه‌اندازی بخش جواهرسازی و گوهرتراشی با آموزش‌های به روز و جدید که نیاز بازار را ارائه دهد، نیازمند این است که از تجهیزات آموزشی خوبی برخوردار باشد.

خویی‌شرق تاکید کرد: اگر قول‌های مسئولان عملی شود و اعتبارت مورد نیاز تخصیص پیدا کند بخش مجهز جواهرسازی در فیروزه راه‌اندازی می‌شود تا چرخه کامل جواهرسازی از گوهرتراشی و طراحی تا تبدیل به جواهرات قابل استفاده را پوشش و آموزش دهد.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1418823

مهمترین اخبار ایران و جهان: