نیوز سیتی!
08 مرداد 1402 - 15:13

خراسان رضوی میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور

مشهد ـ مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور از ۱ لغایت ۱۱ شهریور ماه خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید امیر شوشتری از میزبانی مسابقات قرآن، عترت و نماز و مسابقات ورزشی دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور خبر داد و اظهار کرد: مسابقات قرآن و عترت دانش آموزان در تمامی گروه‌های استثنایی از ۱۴ لغایت ۲۲ مردادماه در دو بخش دختران و پسران برگزار می‌شود و این استان میزبان مسابقات ورزشی دانش آموزان با نیازهای ویژه کشور از ۱ لغایت ۱۱ شهریور ماه خواهد بود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: این استان به عنوان میزبان بیست و سومین دوره مسابقات ورزشی و همچنین هجدهمین دوره مسابقات قرآن، عترت و نماز دانش آموزان بانیازهای ویژه کشور یادواره شهدای مدافع امنیت حسین زینال زاده و دانیال رضازاده انتخاب شده است.

وی افزود: امروز ترویج قرآن و فرهنگ قرآنی در میان نسل جوان ما بسیار مهم است. قرآن علاوه بر اینکه راهگشا و رهنما است نوعی سبک زندگی ارائه می‌کند که در آن برکات الهی به ما خواهد رسید.

شوشتری تأکید کرد: مقام معظم رهبری در جلسات متولیان نظام همیشه توصیه کرده‌اند که همگی قرائت روزانه قرآن را در دستور کار خود داشته باشند. ما باید از این درس بگیریم و شک نکنیم که سخنان حکیمانه رهبرمان همیشه پیشرفت امور را به همراه خواهد داشت.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی افزود: دانش‌آموزانی که در مسابقات شرکت می‌کنند متصل هستند و ما باید از طریق آن‌ها سایر دانش‌آموزان را در این عرصه فعال کنیم. اگر توانسته باشیم بالاترین رتبه‌های علمی را داشته باشیم و نتوانیم لذت قرآن را به آنان منتقل کنیم موفق نبوده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه درمسابقات قران ۵۵۰ دانش آموز به همراه مربیان و سرپرستان خود از تمامی گروه‌های استثنایی از سراسر کشور شرکت خواهند نمود گفت: این مسابقات در رشته‌های قرائت، حفظ، احکام، انشای نماز، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، مداحی و گفتمان مهدوی برگزار می‌شود.

شوشتری با اشاره به اهمیت و نقش فعالیت‌های پرورشی، فرهنگی و ورزشی در حفظ و تأمین سلامت روحی و جسمی دانش‌آموزان، به ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیان داشت: بسترسازی لازم و مناسب برای توسعه و ارتقای فعالیت‌های ورزشی درسطوح گوناگون، تقویت روحیه همکاری ومشارکت درانجام فعالیت‌های ورزشی، ثبت توانمندی‌ها، تجربه اندوزی و استعدادیابی از اهداف برگزاری این دوره از مسابقات است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی بیان کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان طی دو دوره برگزار خواهد شد که در دوره اول ۲۷۰ دانش آموز پسر در گروه‌های آسیب دیده بینایی و جسمی حرکتی از تاریخ یکم شهریور ماه لغایت ۵ شهریور در رشته‌های شطرنج، گلبال، دومیدانی و بوچیا به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت و در دوره دوم نیز ۲۵۰ دانش آموز دختر در گروه‌های آسیب بینایی و جسمی-حرکتی از هفتم شهریور به مدت چهار روز در رشته‌های شطرنج، گلبال، دومیدانی و بوچیا رقابت می‌نمایند.

وی گفت: استان خراسان رضوی همیشه بستر مهمی برای فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی کشور بوده است و تمام شرایط برای برگزاری هرچه بهتر این مسابقات مهیا است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1418167

مهمترین اخبار ایران و جهان: