نیوز سیتی!
07 مرداد 1402 - 21:49

دمشق: تا پایان یافتن اشغالگری تل‌آویو، حمایت از فلسطین ادامه دارد

وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که در صدر حامیان مسئله فلسطین باقی خواهد ماند و در مسیر پایان بخشیدن به اشغال اراضی کشورهای عربی توسط رژیم صهیونیستی، از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه سوریه امروز شنبه بار دیگر بر حمایت اصولی و ثابت خود از مسئله فلسطین تأکید کرد و آن را در راستای حمایت مداوم از تحرکات دیپلماتیک و حقوقی دانست.

دمشق با بیان اینکه فلسطین برای رسیدن به آزادی از دست اشغالگری رژیم موقت صهیونیستی، هدایت و رهبری این تحرکات را بر عهده دارد،خبر داد که در دیوان کیفری بین‌المللی (ICJ)، تأکید کرده است که ملت فلسطین باید حق تعیین سرنوشت داشته باشد و بتواند کشور مستقلی به پایتختی قدس شریف تشکیل دهد. 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور گزارش داد، دمشق در این دادگاه، جنایات رژیم صهیونیستی و ابعاد حقوقی آن را شرح داده است، از جمله تجاوزات هدفمند و مداوم صهیونیستها علیه ملت فلسطین و اهالی جولان اشغالی سوریه و به همین دلیل باید تل‌آویو به عنوان یک طرف اشغالگر، بازخواست شود.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد در اسفند ماه گذشته، با اکثریت آرا، پیش نویس قطعنامه فلسطین را به تصویب رساند که در آن از دیوان کیفری بین‌المللی خواسته شد تا موضوع اشغالگری رژیم صهیونیستی را بررسی کند.

ریاض المالکی وزیر امور خارجه فلسطین دوشنبه گذشته، درخواست کتبی به این دادگاه ارائه کرد تا در مسئله اشغالگری صهیونیستها بازنگری شود و درباره نقض حقوق ملت فلسطین و محکومیت شهرک‌سازی و اشغال اراضی این کشور  حکم قانونی صادر شود.

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد که این کشور در صدر حامیان مسئله فلسطین باقی خواهد ماند و در مسیر پایان بخشیدن به اشغال اراضی کشورهای عربی توسط رژیم صهیونیستی، از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهد کرد، بلکه به حمایت از مبارزه ملت فلسطین ادامه خواهد داد تا کشور مستقل تشکیل دهند.

پایان پیام/.

 

منبع: فارس
شناسه خبر: 1417167

مهمترین اخبار ایران و جهان: