نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 18:11

نجات کوهنورد ۳۵ ساله در ارتفاعات سبلان

مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر اردبیل گفت: نجاتگران جمعیت هلال ‌احمر، کوهنورد ۳۵ ساله را در ارتفاعات سبلان نجات دادند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمید قویدل عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ساعت ۰۶:۵۱ روز جمعه ۱۳ مرداد، طی تماس تلفنی مرکز اورژانس با شماره ندای امداد ۱۱۲ معاونت امداد و نجات استان مبنی بر مفقودی یک نفر کوهنورد ۳۵ ساله در ارتفاعات سبلان و سرمازدگی شدید، بلافاصله یک تیم کوهستان متشکل از ۴ نفر نجاتگر جمعیت هلال احمر شهرستان سرعین با ۲ دستگاه خودروی امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: قرمز و سفیدپوشان این جمعیت بعد از چندین ساعت تلاش، فرد مفقودی را ساعت ۰۸:۳۰ صبح در حوالی قله سبلان پیدا کرده و بعد از انجام اقدامات پیش بیمارستانی بر روی فرد مصدوم، نجاتگران این جمعیت وی را جهت تکمیل مراحل درمانی به درمانگاه شهرستان سرعین انتقال داده اند.

گفتنی است؛ در روزهای اخیر نیز 2 کوهنورد دیگر که در ارتفاعات کوه سبلان مفقود شده بودند با تلاش امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل نجات یافتند.

سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین کوه بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد. این کوه در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع است که همه ساله میزبان کوهنوردان داخلی و خارجی است.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1425867

مهمترین اخبار ایران و جهان: