نیوز سیتی!
14 مرداد 1402 - 09:13

۹۰ نظامی اوکراینی در منطقه دونتسک کشته شدند

در ادامه ضدحملات ارتش اوکراین، رسانه‌های روسی اعلام کردند در درگیری‌های شبانه‌روز گذشته در منطقه دونتسک، ده‌ها نظامی ارتش اوکراین کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، «الکساندر ساوچوک»، مدیر مرکز مطبوعاتی گروه «مرکز» ارتش روسیه اعلام کرد نیروهای ارتش روسیه چند حمله نیروهای اوکراینی را در محور «کراسنی لیمان» در منطقه دونتسک را دفع کردند و در این درگیری‌ها بیش از ۹۰ نیروی نظامی اوکراینی کشته شدند.

به گفته ساوچوگ در ۲۴ ساعت گذشته پدافند هوایی ارتش روسیه نیز ۴ پهپاد ارتش اوکراین را سرنگون کرده است.

وزارت دفاع روسیه نیز روز جمعه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از زمان آغاز ضد حمله اوکراین در ژوئن- ژوئیه (سال جاری میلادی) تا کنون کی‌یف بیش از ۴۳ هزار پرسنل نظامی خود را از دست داده و طی این ۲ ماه ۷۶ سیستم توپخانه آمریکایی ام ۷۷۷، ۸۴ اسلحه خودکششی ساخت لهستان، آمریکا، فرانسه و آلمان که ارتش اوکراین از آنها استفاده می‌کرد، منهدم شدند.

ضدحملات ارتش اوکراین که از ماه‌ها پیش مقامات و رسانه‌های غربی و اوکراینی با آب‌وتاب فراوان وعده آن را داده بودند، سرانجام ۴ ژوئن (۱۴ خرداد) بی‌سروصدا و بدون اعلام رسمی در محورهای مختلف آغاز شد و بنا بر گزارش‌ها، نیروهای اوکراینی نه تنها تاکنون موفق به شکست خطوط دفاعی ارتش روسیه و پیشروی چشمگیری نشده‌اند، بلکه حجم زیادی از تجهیزات نظامی مدرن اهدایی غربی‌ها نیز در این ضدحملات نابود شده یا سالم به تصرف نیروهای ارتش روسیه درآمده است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین تا پیش از این مدام تأکید می‌کرد ارتش اوکراین عزم خود را جزم کرده که در ضدحملات بهاره، نه‌تنها مناطق شرقی ازدست‌رفته را از روسیه پس بگیرد، بلکه آخرین سرباز روس‌ها را نیز از شبه‌جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ با برگزاری همه‌پرسی به خاک روسیه الحاق شد، اخراج کند، اما خبرهای میدان جنگ تاکنون چشم‌انداز روشنی را پیش چشم زلنسکی و غربی‌ها قرار نمی‌دهد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1426167

مهمترین اخبار ایران و جهان: