نیوز سیتی!
13 مرداد 1402 - 15:46

«مقاومت اسلامی» نظام سلطه را به انزوا می‌کشاند

قزوین- امام جمعه قزوین گفت: مقاومت در برابر نظام سلطه باید یک دغدغه برای مسلمانان باشد و هرچقدر بتوانیم در برابر نظام سلطه مقتدر و قوی‌تر باشیم دشمنان ما به ضعف و انزوا کشیده می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین با اشاره به آیه ۱۳ سوره حجرات اظهار کرد: جایگاه مردم و افراد در نزد خداوند بر اساس میزان تقوای آنها است.

وی افزود: تا زمانی که خروجی نماز و روزه و انواع واجبات و مستحبات تقوا نباشد انجام این مناسک فایده‌ای ندارد و تنها زمانی دارای ارزش است که در تقوای افراد اثر مثبت بگذارد.

امام جمعه قزوین با اشاره به بازگشت حجاج از سفر بیت‌الله‌الحرام عنوان کرد: حجاج به عنوان کسانی که با خدا عهد و پیمان جدی بسته‌اند سرمایه معنوی و تقوایی برای جامعه محسوب می‌شوند.

وی با بیان اینکه عبادت باید نورانیت بنده را افزایش دهد، تصریح کرد: عدم بی تفاوتی در زمان مواجهه با حق و باطل، داشتن دغدغه برای افراد در جامعه، انس و الفت با قرآن و نماز نشانه‌هایی برای نورانیت و تقوا در فرد است.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرا رسیدن روز حقوق بشر گفت: کرامت انسانی و حقوق بشر را خدا پایه گذاری کرده و در اسلام رعایت حقوق مردم و کرامت انسانی جایگاه ویژه دارد.

وی ادامه داد: حرف زدن از حقوق بشر توسط کشورهایی که برای انسانیت هیچ ارزشی قائل نبوده و به راحتی جنایاتی همچون هیروشیما و ناکازاکی را مرتکب شدند یک دروغ و فریب بزرگ است.

امام جمعه قزوین ائمه و اهل بیت را پاسداران کرامت انسانی برای بشر دانسته و عنوان کرد: این حفظ کرامت انسانی بر مبنای تقوای الهی است.

وی با اشاره به سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی گفت: جهاد دانشگاهی باعث شد که دانشگاه‌ها به فرمان رهبری بیشتر اهمیت قائل شوند و کشور ما که موقعیت علمی در دنیا نداشت، امروز سرعت پیشرفت علمی کشور ۱۱ برابر میانگین پیشرفت علمی دنیاست و با این پیشرفت عقب ماندگی‌ها در حال جبران است.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن روز خبرنگار تصریح کرد: خبرنگاران ما امام سجاد (ع)، امام باقر (ع) و حضرت زینب (س) را الگوهای خود قرار دهند.

وی با اشاره به فرارسیدن روز بزرگداشت شهدای مدافع حرم اظهار کرد: شهدای مدافع حرم زمینه ساز آسایش، امنیت، اقتدار و عظمت برای جهان اسلام شدند

امام جمعه قزوین افزود: هر چه مقاومت اسلامی جان می‌گیرد صهیونیست‌ها بیشتر به آخر خط می‌رسدند و آمریکایی‌ها بساطشان را از منطقه جمع می‌کنند.

وی در پایان یادآور شد: مقاومت در برابر نظام سلطه باید یک دغدغه برای مسلمانان باشد و هرچقدر بتوانیم در برابر نظام سلطه مقتدر و قوی‌تر باشیم دشمنان ما به ضعف و انزوا کشیده می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1425567

مهمترین اخبار ایران و جهان: