نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 08:37

فرونشست و فرسودگی دو چالش بزرگ شبکه آبرسانی شهر اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به نشت لوله آب در خیابان کهندژ گفت: فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب در شهر اصفهان با عمر ۵۵ سال سبب خوردگی شبکه‌ها شده است.

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به نشت لوله آب در خیابان کهندژ اظهار داشت: لوله ۱۵۰ میلی‌متری آزبست که به دلیل تغییرات فشار شبکه از محل اتصال جدا شده بود، سبب نشت لوله آب شد.

وی با بیان اینکه کارکنان شرکت آب و فاضلاب برای کنترل و بررسی‌های لازم به محل حادثه اعزام شدند، گفت: لوله توسط تیم فنی آبفا ترمیم و مقرر شد تیم تحقیقاتی و فنی علت این حادثه را بررسی کند.

شیشه‌فروش با اشاره به حوادث شکستگی خطوط لوله آب و فاضلاب در اصفهان افزود: بخشی از این حوادث مربوط به فرسوده بودن شبکه‌ها و بخشی دیگر به شرایط محیطی است.

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: شرکت آب و فاضلاب موظف شد تا با همکاری دانشگاه و شرکت علمی تحقیقاتی بررسی‌های فنی را برای اثرات فرونشست زمین بر تشدید شکستگی‌های شبکه‌های آب و فاضلاب در ماه‌های گذشته انجام دهند.

وی تصریح کرد: فرسودگی شبکه‌های آب و فاضلاب در شهر اصفهان با عمر ۵۵ سال سبب خوردگی شبکه‌ها و فرونشست زمین سبب تشدید حوادث شکستگی خطوط، ایجاد فروچاله و بروز خسارت به معابر و خیابان‌ها و اختلال در تردد شده است.

شیشه‌فروش با بیان اینکه ۳۰ کیلومتر از شبکه‌های فاضلاب اصفهان به صورت اضطرار نیازمند تسریع در بازسازی است، بیان کرد: از سال گذشته تاکنون بیش از ۲۵ مورد حادثه شکستگی خطوط لوله آب و فاضلاب در شهر اصفهان اتفاق افتاده است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه شرایط فرونشست زمین می‌تواند این حوادث را سرعت ببخشد، خاطرنشان کرد: شهرداری اصفهان باید مطالعات فرونشست زمین در شهر اصفهان را تسریع بخشد، چرا که نتایج آن می‌تواند در راستای پیشگیری و کنترل فرونشست زمین کمک کند.

وی گفت: لازم است وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با توجه به اهمیت پیشگیری از وقوع حوادث این‌چنینی، باید برای بازسازی شبکه و تأمین نیاز اعتباری اقدام کنند.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1428067

مهمترین اخبار ایران و جهان: