نیوز سیتی!
15 مرداد 1402 - 18:03

رقابت‌های دانش آموزان ابتدایی فضای عبادی و تربیتی ممتاز است

اردبیل- ناظر کل مسابقات دانش آموزی کشور گفت: مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی بیش از آنکه رقابت برای قهرمانی باشد برنامه‌ای فرهنگی، عبادی و تربیتی است که در مسیر تعالی آنها برگزار می‌شود.

خدابخشی در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: این دوره از مسابقات یادواره شهدای «مدارس زینبیه» و «ثارالله شهرستان میانه» و نیز شهید شاخص ورزش کشور «شهید روح الله عجمیان» است که در قالب سی و نهمین دوره مسابقات پسران و سی و سومین دوره مسابقات دختران به میزبانی اردبیل و در دو رشته فوتسال و والیبال در حال برگزاری است.

وی خاطرنشان کرد: هیچ رقابت به شکل مسابقات ورزشی در این دوره مدنظر نیست بلکه مسابقات ورزشی دانش آموزان ابتدایی به شکل جشنواره تدارک دیده شده تا در مدت حضور دانش آموزان در این استان شاهد برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی، عبادی و تربیتی نیز باشیم.

ناظر کل مسابقات دانش آموزی کشور افزود: در این رویداد هدف تقویت تعامل، دوستی و صمیمیت و انتقال تجارب استان هاست تا دانش آموزان در کنار لذت بردن از این رویداد بتوانند مهارت‌های زندگی دور از خانه و خانواده را نیز تجربه کنند.

خدابخشی گفت: به تمام شرکت کنندگان در این رویداد گواهی حضور صادر شده و از مربیان و سرپرستان تیم‌ها نیز با اهدای تقدیرنامه و لوح یادبود تجلیل خواهد شد.

وی ادامه داد: در این رقابت‌ها نه تنها حذف تیم‌ها را شاهد نخواهیم بود بلکه دانش آموزان پسر و دختر در کنار هم با فراز و فرود زندگی بیشتر آشنا شده و یاد می‌گیرند که با یک شکست نباید ناامید شده و با یک پیروزی نباید غره شوند.

ناظر کل مسابقات دانش آموزی کشور بیان کرد: هدف این است تا دانش آموزان با مسئولیت‌های اجتماعی آشنایی بیشتری پیدا کرده و زمینه همراهی و همدلی متقابل را نیز یاد می‌گیرند.

خدابخشی اظهار کرد: مسابقات ورزشی دانش آموزان در رشته‌های مختلف و با هدف شناسایی استعدادهای ناب دانش آموزی در حال برگزاری است تا با حضور کارشناسان خبره و متخصصان فدراسیون‌ها استعدادیابی‌ها و معرفی دانش آموزان مستعد رشته هی مختلف انجام شود.

وی افزود: آینده تیم‌های ملی در رشته‌های متنوع ورزشی بر پایه این استعدادها بنا گذاشته می‌شود و ما در پنج شهر اردبیل، تبریز، سنندج، یاسوج و کرمان قصد داریم تا این استعدادها را به تیم‌های ملی در رده‌های پایه معرفی کنیم.

ناظر کل مسابقات دانش آموزی کشور هماهنگی‌های استان اردبیل را در برگزاری این رویداد مناسب و ارزشمند توصیف کرد و افزود: ناهماهنگی‌های احتمالی نیز در روزهای گذشته رفع شد و با محوریت استاندار اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش و سایر مدیران و مسئولان سعی شده تا یک رویداد ارزشمند و فاخری را در اردبیل برای دانش آموزان ابتدایی شاهد باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1429223

مهمترین اخبار ایران و جهان: