نیوز سیتی!
17 مرداد 1402 - 13:10

گسترش فعالیت‌ها و فضاهای دانش بنیان در سیستان وبلوچستان ضروری است

زاهدان- دستیار معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: توسعه و گسترش فعالیت و فضاهای دانش بنیان در سیستان وبلوچستان یک اولویت و ضرورت مهم است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد صدری مهر که صبح امروز سه شنبه به همراه تعدادی از معاونین و مدیران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به سیستان و بلوچستان سفر کرده، در جمع خبرنگاران، افزود: توسعه و گسترش فعالیت‌ها و فضاهای دانش بنیان در این استان یک اولویت و ضرورت بسیار مهم است.

وی هدف از این سفر کاری، را جمع بندی و احصاء اولویت‌ها در راستای توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری در نقاط مختلف استان عنوان و اضافه کرد: در این راستا، معاونین این مجموعه و مدیران ستادها عازم سیستان و بلوچستان شده و به سه شهرستان زابل، چابهار و زاهدان سفر خواهند کرد تا از نزدیک، آخرین وضعیت این شهرستان‌ها را ارزیابی و در خصوص توسعه و گسترش فضاهای دانش بنیان آنها نیز پس از جمع بندی نهایی، تصمیم گیری شود.

وی ادامه داد: این هیئت، در سفر به زاهدان ضمن بازدید از پارک علم و فناوری استان و همچنین طرح توسعه پردیس اقتصاد دیجیتال و پردیس دانش بنیان، در خصوص طرح ناحیه نوآوری مرکز سیستان و بلوچستان نیز، بحث و تبادل نظر خواهند داشت.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری تصریح‌کرد: اعضای معاونت علمی ریاست جمهوری همچنین ضمن بازدید از بخش‌های مختلف پارک در سه شهرستان زابل، چابهار و زاهدان، جلساتی با واحدهای فناور و دانش بنیان خواهند داشت و از نزدیک در راستای رفع موانع و تنگناهای تجاری سازی فعالیت‌ها، نشست‌های تخصصی برگزار خواهند کرد.

وی ابراز امیدواری کرد این سفر بتواند گامی در راستای رفع مشکلات و توسعه فعالیت‌ها در سیستان و بلوچستان باشد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1432023

مهمترین اخبار ایران و جهان: