نیوز سیتی!
03 مرداد 1402 - 14:33

عملیات بازگشت حجاج ایرانی پایان یافت

عملیات حج تمتع ۱۴۰۲ که از سوم خردادماه با انتقال زائران به عربستان آغاز شد با انجام آخرین پرواز در بامداد امروز (۳ مرداد) از فرودگاه مدینه به مقصد فرودگاه امام خمینی (ره) پایان یافت.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان اعلام کرد که بامداد امروز سه شنبه با انجام دو پرواز از فرودگاه مدینه به مقصد گرگان و تهران تمامی زائران حج تمتع ۱۴۰۲ به میهن اسلامی بازگشتند و پرونده حج امسال بسته شد.

بر اساس این گزارش، در آخرین پروازهای بازگشت زائران ۱۸۴ زائر به گرگان و ۳۲۵ زائر به تهران منتقل شدند و بدین ترتیب همه زائران ایرانی از سرزمین وحی خارج شدند.

در این اطلاعیه با اشاره به انجام ۱۹۳ پرواز برگشت از فرودگاه مدینه آمده است: از بامداد ۱۶ تیر پروازهای مدینه بعد شروع و بامداد امروز پایان یافت و در این مدت حدود ۳۸ هزار زائر به میهن اسلامی منتقل شدند. همچنین در برنامه پروازهای بازگشت زائران ترانزیت (از مکه مستقیم به فرودگاه مدینه) به مقصد استان‌های مازندران و ساری نیز با ۳۳ پرواز ۷۵۴۰ زائر به کشور منتقل شدند.

گفتنی است اعضای دفتر نمایندگی سازمان حج و زیارت در عربستان همچنان برای پیگیری امور جاری در عربستان مستقر بوده و در پایان عملیات حسابرسی با شرکت‌ها و مؤسسات طرف قرارداد در کشور میزبان به کشور باز خواهند گشت.

بر اساس اعلام این دفتر، عملیات رفت زائران دربازه زمانی سوم خرداد تا اول تیر انجام شد و عملیات بازگشت حجاج هم از ۱۲ تیر آغاز شد و ۳ مرداد به اتمام رسید.

امسال بازگشت حجاج ایرانی طبق برنامه از طریق ۲۱ فرودگاه در استان‌های مختلف کشور انجام شد و برای اولین بار از جزیره قشم و چابهار هم جابه‌جایی زائران اهل سنت صورت گرفت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1401467

مهمترین اخبار ایران و جهان: