نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 11:11

شهرداری همدان اقدامات انجام شده در ایام محرم را گزارش دهد

همدان- رئیس برنامه بودجه شورای اسلامی شهر همدان گفت: از شهرداری درخواست داریم طی گزارشی اقدامات انجام شده در ایام محرم را به شورا ارائه دهد.

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر کاوسی‌امید در جلسه کمیسیون فرهنگی اجتماعی و ورزشی شورای شهر ضمن تشکر از همکاری هیئت‌ها و مردم در برپایی تکایا و عزاداری امام حسین (ع) اظهار کرد: طی نامه‌ای از شهردار همدان خواسته‌ایم که در راستای ایجاد هماهنگی اقدامات خود برای سیما و منظر شهری برای سوگواری ایام محرم گزارشی به شورا ارائه دهد و تاکنون این گزارش به شورا ارائه نشده است.

وی با بیان اینکه در حوزه گردشگری اخیراً اقدامات موفق و خوبی در حال انجام است، گفت: در این زمینه شهرداری با قوت و جدیت وارد شده و به طور منظم جلساتی را برگزار می‌کند که خروجی واحدی از آن حاصل شده که دلیل آن انجام اقدامات به صورت واحد و منسجم است.

کاوسی امید خاطرنشان کرد: لازم است در ساماندهی سیما و منظر شهری هم بخش واحدی تشکیل شود تا خروجی و نتیجه خوبی را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون بودجه شورای شهر همدان با انتقاد از اینکه دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل نمی‌کنند، بیان کرد: حدود ۲۷ دستگاه اجرایی متولی امور فرهنگی هستند که به دلیل نداشتن سیستم واحد و عدم هماهنگی با هم عملکرد آنها خروجی مناسبی ندارد.

وی افزود: ضروری است مدیریت یا ستاد یا واحدی برای امور فرهنگی شهر با محوریت شهرداری و با ریاست شهردار یا معاون شهردار تشکیل شود تا اقدامات فرهنگی با یک برنامه واحد اجرایی شود.

کاووسی امید با اشاره به آماده سازی سیما و منظر شهری برای نصب علائم و پرچم‌های عزاداری ایام محرم گفت: کار باید مردمی انجام شده و مشارکت مردم پررنگ‌تر دیده شود و بر این اساس باید کمیته فضاسازی و مشارکت‌های مردمی را تشکیل دهیم.

وی عنوان کرد: در این راستا اقدامات صورت گرفته باید بررسی و گزارش آن به شورا ارائه شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز در این جلسه با انتقاد از اینکه همه توقعات و انتظارات به شهرداری سوق داده شده است، اظهار کرد: دستگاه‌های متولی حوزه فرهنگی از شهرداری توقع و مطالباتی را دارند و نیازهای بسیاری از تشکل‌ها و هیئت‌ها را شهرداری تأمین می‌کند.

علی رضایی با بیان اینکه هر یک از دستگاه‌های اجرایی وظیفه و تعهدهای خاص خود را دارند، گفت: انتظار می‌رود این دستگاه‌ها در حوزه فرهنگی به وظایف خود عمل کنند.

وی افزود: بدعت نامناسبی در شهرداری ایجاد شده است که در همه حوزه‌ها تعهدات دستگاه‌های اجرایی را شهرداری متقبل می‌شود و این هزینه‌های هنگفتی را برای مدیریت شهری به دنبال دارد.

رضایی با بیان اینکه شورای شهر به عنوان نهاد ناظر باید از دستگاه‌های اجرایی و تشکل‌ها مطالبه کرده و گزارش عملکرد آنها را در حوزه فعالیت خود طلب کنند، بیان کرد: نباید جایگاه و نقش مردم در برگزاری مراسم و برنامه‌های عزاداری کمرنگ شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419323

مهمترین اخبار ایران و جهان: