نیوز سیتی!
09 مرداد 1402 - 10:47

شبکه تولید و انتشار محتواهای مبتذل مدلینگ متلاشی شد

بوشهر- فرمانده انتظامی استان بوشهر از متلاشی شدن یک شبکه تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی حجابی توسط پلیس فتا خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار حیدر سوسنی صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با تلاش مأموران و کارشناسان پلیس فتا استان در پایش شبانه روزی فضای مجازی و با هدف سالم سازی این فضا برای حضور خانواده‌ها بویژه فرزندان، یک شبکه تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی حجابی شناسایی و موضوع به صورت ویژه در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: لیدر اصلی دستگیر شده این باند مجرمانه که خانمی جوان بوده است با الگوگیری از مجلات مبتذل خارجی و همکاری بیش از ۱۳ نفر با حرفه‌های مختلف نظیر عکاس، مستندساز، تدوین گر، مزون دار، طراح لباس و آرایشگر اقدام به تولید محتواهای متعدد کرده و در قبال دریافت وجوهی، محتوای تولید شده را به حدود ۱۰ نفر ادمین صفحات اینستاگرامی عرضه می کرده است.

سردار سوسنی تصریح کرد: حسب اعترافات سردسته این شبکه، تولید محتوا و فعالیت وی در قالب مدل به عنوان حرفه وی بوده و از این راه کسب درآمد می کرده و طبق درخواست برخی از صاحبان کسب و کارهای اینترنتی خصوصاً فروشندگان البسه و لوازم آرایشی، با حضور در آتلیه عکاسی و حتی در برخی موارد در محل فروشگاه یا فضای باز خاص اقدام به تولید محتوای مورد نظرشان کرده و مبالغ قابل توجهی دریافت کرده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه صفحات منتشر کننده محتواهای این باند مجرمانه بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده داشته است و با هماهنگی قضائی، ضمن احضار و دستگیری اعضای این باند اعم از افرادی که در تولید یا انتشار اینترنتی محتوا در شهرستان‌های استان مشارکت داشته اند، تمامی محتواهای مجرمانه غیراخلاقی مبتذل از تارنماهای مدنظر حذف و برخی صفحات نیز مسدود شد.

سردار سوسنی افزود: با توجه به جنگ ترکیبی دشمن، افزایش تلاش فراجا برای تأمین امنیت و آرامش برای حضور کاربران خصوصاً بانوان عفیف سرزمینمان در فضای مجازی و از بین بردن زمینه‌های آسیب پذیری برای قشر نوجوان و جوان ضروری است.

وی گفت: خوشبختانه با مشارکت و همراهی مردم، شناسایی و برخورد قانونی با افرادی که به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته اقدام به فعالیت مجرمانه غیراخلاقی کرده و به نحوی ترویج دهنده فرهنگ ابتذال هستند، توسط همکارانم در پلیس فتای استان به صورت ویژه و شبانه روزی در حال اجرا و پیگیری است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر ادامه داد: از مردم شریف استان درخواست داریم تا ضمن مراقبت و نظارت بر عملکرد و فعالیت فرزندانشان در فضای مجازی، هرگونه موارد مشکوک مجرمانه مشاهده شده را با مراجعه به سایت پلیس فتا با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1419267

مهمترین اخبار ایران و جهان: