نیوز سیتی!
02 مرداد 1402 - 21:33

شهردار پشت میز نشین به درد تبریز نمی‌خورند

شهردار تبریز با بیان اینکه شهرداران نواحی باید تسلط کافی به معابر شهری سطح حوزه خود داشته باشند، گفت: شهرداران نواحی به هیچ وجه شهردار پشت‌میز نشین نبوده و باید در میدان عمل ایفای نقش کند و این موضوع در ارزیابی عملکرد نواحی حائز اهمیت است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در جمع شهرداران نواحی تبریز اظهار کرد: طرح ناحیه بندی از ابتدای سال جاری آغاز به کار کرده است. اجرای ناحیه محوری امسال بسترسازی مطلوبی برای مدیریت محله محوری شهر در سال های آتی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۲ سال نهادینه‌کردن ناحیه محوری در شهرداری است، تصریح کرد: اجرای دقیق این طرح رضایت بیشتر شهروندان از مدیریت شهری را در پی خواهد داشت و از طرفی هدف شهرداری استفاده از نیروهای جوان دارای تخصصی در اجرای این طرح است که موجب تربیت مدیران کارآمد برای شهر می‌شود.

شهردار تبریز با اشاره به اینکه گزارشات مستمر ماهیانه از کم و کیف اجرای طرح نواحی محوری در مناطق دهگانه گرفته می شود، افزود: در تبریز ناحیه‌ای وجود دارد که صد هزار نفر جمعیت در آن ساکن هستند. مناطق در بحث ساختارسازی از نظر سخت‌افزاری و ارائه نیروهای متخصص کمک حال نواحی باشند.

هوشیار با بیان اینکه شهرداران نواحی باید تسلط کافی به معابر شهری سطح حوزه خود داشته باشند، یادآور شد: شهرداران نواحی به هیچ وجه شهردار پشت‌میز نشین نبوده و باید در میدان عمل ایفای نقش کند و این موضوع در ارزیابی عملکرد نواحی حائز اهمیت است.

یعقوب هوشیار ضمن اعلام اینکه شهرداران نواحی باید ارتباط مستمری با شهروندان و نقشی اساسی در شناسایی نخبگان سطح حوزه داشته باشند، گفت: شهردار ناحیه باید در مدارس و مساجد حضور فعالی داشته باشد.

وی عمده ترین مولفه ارزیابی عملکرد شهرداران نواحی را ایجاد رضایت در شهروندان دانست و افزود: در پایان شهریور ارزیابی 6 ماهه شهرداران نواحی انجام می شود چرا که شهرداران نواحی می‌توانند نقش مهمی در افزایش رضایتمندی شهروندان ایفا کنند.

شهردار تبریز با برشماری اینکه در سال ۱۴۰۳ تمام حوزه‌ها را به شهرداران نواحی خواهیم داد، تصریح کرد: به صورت روزانه مناطق باید ۱۰ تا ۲۰ تن آسفالت به شهرداران نواحی تحویل دهند تا بر اساس نیازسنجی واقعی، وضعیت آسفالت معابر بهبود یابد.

وی در پایان یادآور شد: شهرداران نواحی در حوزه درآمدهای پایدار شهر، نگهداشت فضای سبز شهری و کاهش ترافیک معابر با ممانعت از سد معبر می توانند مشکلات را دقیق احصا کرده و برطرف کنند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1399423

مهمترین اخبار ایران و جهان: