نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 13:18

آخرین جزئیات استخدام فرزندان شهدا، جانبازان و ایثارگران در دستگاه‌های اجرایی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه تاکنون استخدام هفت هزار نفر از فرزندان و جانبازان ۷۰ درصد انجام شده است گفت: بر اساس برنامه‌ریزی استخدام ۲۷ هزار نفر دیگر از فرزندان شهدا و جانبازان در دستگاه‌ها فراهم می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی صبح امروز در جمع خبرنگاران در گلزار شهدا بوشهر با بیان اینکه فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد بر اساس برنامه ششم توسعه باید زمینه استخدام آنان فراهم شود اظهار داشت: تاکنون استخدام هفت هزار نفر از فرزندان و جانبازان 70 درصد انجام شده است.

معاون رئیس جمهور، استخدام مابقی فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد را مورد اشاره قرار داد و گفت: استخدام هفت هزار نفر فراهم شده و برای 27 هزار مابقی این عزیزان مذاکراتی بین بنیاد شهید و امور ایثارگران با سازمان امور استخدامی انجام شده و با اجرایی شدن مدل تنظیمی و تأمین اعتبار آن از قانون بودجه، زمینه اشتغال فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد که امکان استخدام آنان در دستگاه‌های دولتی وجود دارد فراهم می‌شود.

وی به تبدیل وضعیت اشتغال خانواده شهدا در دستگاه‌های اجرایی پرداخت و خاطر نشان کرد: بر اساس آخرین آمار سازمان اداری و استخدامی کشور حدود 150 هزار نفر در کشور در فرایند تبدیل وضعیت هستند. قاضی‌زاده هاشمی اضافه کرد: در این راستا تبدیل وضعیت 30 هزار نفر آنان به‌صورت کامل انجام شده مابقی هم کد لازم دریافت کرده‌اند و در حال انجام است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به پرداخت مطالبات خانواده ایثارگران خاطر نشان کرد: تا سال 1400 مطالبات جانبازان پرداخت شده و معوقه‌ای نداریم البته ممکن است افرادی که جدیداً جانباز شده باشد آخر سال جمع‌بندی و برای پرداخت مطالبات آنان اقدام می‌شود.

پایان پیام/ 

منبع: فارس
شناسه خبر: 912467

مهمترین اخبار ایران و جهان: