نیوز سیتی!
04 دی 1401 - 13:40

چهارباغ، شهر گل و گیاه ظرفیت تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی را دارد

کرج- سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز گفت: چهار باغ با ۲۵۰ گلخانه ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی و بومگردی در استان دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، یحیی دارایی اظهار کرد: در بازدید از شهرستان چهارباغ امکان‌سنجی ظرفیت‌های این منطقه در زمینه گردشگری و فرصت‌های سرمایه‌گذاری صورت گرفت که بیشترین امکان در زمینه گردشگری کشاورزی وجود دارد.

وی بیان کرد: شهرستان چهار باغ منطقه‌ای مستعد با آب و هوای بسیار خوب است که با ۲۵۰ گلخانه بیشترین تعداد گلخانه‌های استان را در خود جای داده است و ظرفیت خوبی برای تبدیل به قطب گردشگری کشاورزی و بوم‌گردی در استان دارد.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز با اشاره به بازدید از یک مجتمع خدماتی-رفاهی بین راهی واقع در چهار باغ گفت: این پروژه پذیرایی و خدماتی با ۱۳ هزار مترمربع، مساحت و ۵ هزار متر زیر بنا از تأسیسات بزرگ گردشگری این منطقه است که بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و مجموعاً ۱۷ میلیارد تومان تسهیلات حمایتی دریافت کرده است. این طرح با سرمایه گذاری ۳,۵۰۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال ۷۰ نفر انجام می‌شود.

دارایی با اشاره به ظرفیت‌های بوم‌گردی در این منطقه اضافه کرد: چندین متقاضی برای دریافت مجوز اقامتگاه بومگردی در این منطقه وجود دارد که در مرحله اخذ استعلامات هستند.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز تأکید کرد: چنانچه کسانی که در روستاهای شهرستان چهارباغ، اقدام به سرمایه‌گذاری به خصوص در حوزه بوم‌گردی کنند، از تسهیلات حمایتی کم بهره، بهره‌مند می‌شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 932567

مهمترین اخبار ایران و جهان: