نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 18:05

امام جمعه چرام: دلیل وضعیت فعلی گلزار شهدای چرام چیست؟/آقای مدیرکل؛ تدبیری بیندیشید

امام جمعه چرام گفت: بیش از یک دهه است خانوادهای شهداء اظهار گلایه می کنند اما سخن این عزیزان تا حال عملی نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام حجت‌الاسلام سید نورالله افشار در خطبه‌های نماز جمعه انی هفته اظهار کرد: گلزارهای مطهر شهداء  نمایشگاه و میعادگاهی به عنوان اصلی‌ترین یادمان  دفاع‌مقدس هستند. شعار‌های حک شده بر سنگ‌هایش، آثاری هنرمندانه بر اساس حال و هوای خانواده‌ها و بازماندگان شهدا و تحت تاثیر فضای قهرمانانه و حماسی دفاع مقدس بود.

وی گفت: مدیران و مجریان طرح یکسان سازی قبور شهدا با ادعای حفظ میراث شهدا، جلب رضایت خانواده‌های شهدا و همچنین تکریم آرمان‌های دفاع مقدس، اقدام به تخریب و محو آثار شهدا کردند.

افشار گفت: نمی‌دانم موقع تخریب بنای سابق و تجدید این بناء فعلی چطور رضایت پدران و مادران شهدا را جلب کردند اما این ناراحتی کنونی خانوادهای شهدای چرام از وضعیت قبور مطهر شهداء ، نشانگر عدم برآورده شدن خواسته های خانواده های معظم شاهد و ایثارگر است.

وی افزود: فرماندار محترم اعتبار مختصری گذاشته اند که باید تشکر کرد اما هنوز تخصیص آن مشخص نشده مدیرکل بنیاد شهید استان که خود فرزند شهید است و برایمان قابل احترام است در این زمینه تدبیری بیندیشد بیش از یک دهه است خانوادهای شهداء اظهار گلایه می کنند اما سخن این عزیزان تا حال عملی نشده است.

افشار خاطرنشان کرد: در اکثر مراکز شهرستان که دیده ام فضایی مسقف بر قبور مطهر شهداء ایجاد شده است اما چرام از این امر مستثنی است و این خواسته زیادی بر ۳۸ قبر مطهر نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 928923

مهمترین اخبار ایران و جهان: