نیوز سیتی!
18 اردیبهشت 1403 - 12:18

رشد تاریخی ۱۳۷ درصدی حق‌بیمه تولیدی بیمه میهن

بیمه میهن با کسب پرتفوی یک هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی در سال ۱۴۰۲، برای اولین بار وارد باشگاه هزار میلیارد تومانی‌ها شد و رشد تاریخی ۱۳۷ درصدی حق‌بیمه تولیدی را به ثبت رساند.

به گزارش روابط عمومی بیمه میهن، کسب رشد 137درصدی حق بیمه تولیدی بیمه میهن در سال گذشته به این دلیل ارزشمند است که این سطح از رشد از سال 1390 تاکنون بی سابقه بوده و مهم‌ترین دلیل آن را می توان تغییر استراتژی فروش شرکت و تقویت شبکه فروش در همه رشته‌های بیمه‌ای و اصلاح سبد پرتفوی بیمه میهن با در نظر گرفتن چارچوب‌ها و سیاست‌های جدید شرکت، به ویژه بیمه های عمر و زندگی دانست.

این گزارش می‌افزاید: تا سال 1401، حدود شصت درصد از پرتفوی جذب شده بیمه میهن، بیمه شخص ثالث و درمان بود که با اصلاح ساختار و تدوین استراتژی سودآوری، این روند در سال 1402 اصلاح شد و بیمه میهن توانست به بیشترین رشد در زمینه رشته‌های زندگی، کشتی و هواپیما، آتش‌سوزی و مهندسی دست یابد.در همین راستا نیز این شرکت موفق شد با اتکا به شبکه فروش توانمند و نیروهای کارآمد، در این 4 رشته بیمه‌ای رشد بالای 200 درصد را ثبت کند.

دستیابی به رتبه یک توانگری در سال 1402

گزارش روابط عمومی بیمه میهن ضمن اشاره به توفیق‌های این شرکت در زمینه رشد پرتفوی، رشد سهم از بازار و افزایش سرمایه در آمارهای عملکردی 2 سال گذشته این شرکت، یادآور شده است: مجموعه رشد و توسعه‌های اخیر منجر به جهش توانگری مالی شرکت بیمه میهن به رقم 104 شده است تا بیمه میهن به عنوان یکی از شرکت‌های با توانگری سطح یک در بازار بیمه ای کشور شناخته شود. شایان ذکر است شرکت‌های بیمه ای برای دستیابی به رتبه یک توانگری، لازم است رقم توانگری خود را به بالای 100 برسانند.

بنا بر اعلام روابط عمومی بیمه میهن، تاکید بر تحول و رشد سازمانی در این شرکت در سال 1402، موجب شده است آمارهای عملکردی نشان از ظهور نقطه عطفی در تاریخ این شرکت در سال 1402داشته باشند به گونه ای که بر اساس آمارها، 33 درصد کل پرتفوی جذب شده از سال 1387 تاکنون که شرکت تاسیس شده است، دراین سال محقق شده است.
 
افزایش سرمایه 139 درصدی بیمه میهن پس از 5 سال مدیرعامل بیمه میهن

این گزارش با اشاره به ابتکار عمل هیات مدیره بیمه میهن برای افزایش سرمایه 139 درصدی در سال 1402 ، یادآور شده است: سرمایه این شرکت که به مدت 5 سال به میزان 150 میلیارد تومان ثابت مانده بود و از حداقل سرمایه قانونی مصوب هیات وزیران که توسط بیمه مرکزی ابلاغ شده است کمتر بود، ظرف 18 ماه در دوره جدید مدیریت بیمه میهن به 359 میلیارد تومان رسید که 25 درصد بیشتر از حداقل سرمایه لازم برای یک شرکت بیمه ای است که 300 میلیارد تومان تعیین شده است. 

روابط عمومی بیمه میهن در بیانه خود، به روند رو به رشد بیمه میهن و افزایش 130 درصدی  ظرفیت نگهداری ریسک این شرکت از رقم 356001 در ابتدای سال 1401 به 803694 میلیون ریال در پایان سال 1402، اشاره کرده و متذکر شده است: ظرف 6 ماه آینده سرمایه این شرکت بنا بر نظر و توافق سهامداران و با توجه به اصلاح روندها، با افزایش 100 درصدی مواجه خواهد شد و به رقم 800 میلیارد تومان خواهد رسید. روندی که نشان دهنده انگیزه و تلاش مدیریت با همراهی سهامداران برای افزایش توان مالی و توان بیمه گری شرکت برای جذب پرتفوهای کلان و راهبردی و البته توسعه بازار در زمینه بیمه های خرد است. 

رشد 85 درصدی سهم بیمه میهن از کل بازار بیمه کشور

روابط عمومی شرکت بیمه میهن با اشاره به رشد 85 درصدی سهم این شرکت بیمه ای از کل بازار بیمه کشور، یادآور شده است: در سال گذشته سهم 4دهم درصدی بیمه میهن از بازار به 7 دهم درصد افزایش یافت که در سال 1402 در میان تمامی شرکت های بیمه ای کشور، بیشترین رشد از سهم بازار را داشته است.

این گزارش ضمن اشاره به این موضوع که 35 درصد پرتفوی جذب شده در سال گذشته از محل حق بیمه منتقل شده سهامداران بیمه میهن بوده، تاکید کرده است: شرکت بیمه میهن برای جذب پرتفوهای غیر سهامداری و افزایش سهم از بازار بیمه کشور مصمم و فعال است و با روندی که در بیمه‌گری پیش گرفته است، هدفگذاری انجام شده برای دستیابی به رشد پرتفو و افزایش سهم بیشتر از بازار بیمه کشور محقق خواهد شد.

لازم به یادآوری است که بیمه میهن در راستای مسوولیت اجتماعی و توسعه بازار، در سال گذشته موفق شد عملیات بیمه‌ای زائران اربعین حسینی را در رقابت با شرکت های دیگر و پس از برنده شدن در مناقصه مربوطه بر عهده بگیرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1710367

مهمترین اخبار ایران و جهان: