نیوز سیتی!
11 اردیبهشت 1402 - 15:25

آلمان تسلیحات بیشتری به اوکراین فرستاد

به رغم اعتراضات گسترده در آلمان، دولت این کشور اروپایی تسلیحات بیشتری به اوکراین برای نبرد با روسیه ارسال کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم تظاهرات گسترده در شهرهای آلمان علیه ارسال تسلیحات به اوکراین برای نبرد با روسیه، رسانه‌های محلی گزارش کردند که برلین در صدد است دومین سامانه پدافند هوایی «IRIS-T SLM» را در اختیار اوکراین قرار دهد.

وب‌سایت دولت آلمان گزارش کرد که برلین کمک‌های نظامی بیشتری از جمله دومین سامانه موشکی پدافند هوایی «IRIS-T » را در اختیار نیروهای مسلح اوکراین قرار داده است.

بر اساس این گزارش، فهرست به روز شده از کمک‌های نظامی آلمان به اوکراین شامل کامیون‌های مرسدس بنز زتروس می‌شود که تعداد آن از 76 کامیون به 84 کامیون رسیده است. آلمان همچنین یک سامانه پدافند هوایی دیگر «Iris-T SLM» در اختیار اوکراین قرار داده است. این کشور همچنین دو کامیون 6*8 با هشت کانتینر تجهیزات به اوکراین ارسال کرده است.

در ماه اکتبر 2022، آلمان، اولین سامانه Iris-T SLM را در اختیار اوکراین قرار داد. پیش‌تر در 19 آوریل، «اولکسی رزنیکوف» وزیر دفاع اوکراین تأیید کرد که اوکراین دومین سامانه پدافند هوایی Iris-T SLM را از آلمان دریافت کرده است.

پیش‌تر، آلمان تحویل سامانه دفاع موشکی پاتریوت به اوکراین را اعلام کرده بود و این درحالی است که برای چندین هفته و ماه است که معترضان آلمانی با حضور در خیابان‌های این کشور علیه ارسال تجهیزات نظامی به اوکراین تظاهرات برپا کردند.

روز گذشته (یکشنبه) خبرگزاری روسی اسپوتنیک گزارش کرد که بیش از ۶۵۰ نفر در اعتراض به سیاست‌های  آلمان در ارسال تسلیحات به اوکراین تظاهرات برپا کردند و شعار «صلح به جای کاپیتالیسم» « توقف مسابقات تسلیحاتی» و «پایان دادن به فقر» سردادند.

طبق این گزارش، همچنین پلاکاردهایی را حمل می‌کردند که بر روی آن‌ها پیام‌هایی با مضمون درخواست برای توقف جنگ علیه روسیه و توقف ارسال سلاح به اوکراین و ....نوشته شده بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1180623

مهمترین اخبار ایران و جهان: