نیوز سیتی!
31 فروردین 1402 - 01:46

احساس هویت ملی باید در دانش‌آموزان شکل گیرد

خرم‌آباد- نماینده ولی‌فقیه در لرستان تاکید کرد: احساس هویت ملی باید در دانش‌آموزان شکل گیرد و آنها با افتخارات کشور و استان خود در حوزه‌های مختلف آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام سید احمدرضا شاهرخی روز چهارشنبه در یکصد و هجدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و اولین جلسه این شورا در سال ۱۴۰۲ با اشاره به موضوع فرهنگ کار، تولید و اشتغال عمومی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی برای تغییر بنیادهای غلط سیاسی، فرهنگی و اقتصادی به وقوع پیوست.

وی با بیان اینکه بخشی از این بنیادهای غلط در حوزه فرهنگ بودند، افزود: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی نگاه «ما نمی‌توانیم» به عنوان نوعی اصل در جامعه وجود داشت که تبعات و آسیب‌های فراوانی همچون خودکم بینی، عدم اعتماد به نفس و شیفتگی حتی در نوع تکلم و گفتگو نسبت به بیگانگان را در پی داشت.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی برخی از این بنیادها را از بین برد و برخی را نیز متزلزل کرد افزود: انقلاب اسلامی انتقاد به فرهنگ غربی را جایگزین شیفتگی به غرب کرد که امروزه در بسیاری از مسائل فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی شاهد آن هستیم.

حجت الاسلام شاهرخی، یکی از اصولی را که با پیروزی انقلاب اسلامی از بین رفت را تسلیم شدن و ایجاد روحیه مقاومت در موضع اقدام و پیشرفت عنوان کرد و افزود: روحیه مقاومت سبب متوقف کردن و عدم موفقیت دشمن در اجرای مطامع و اهداف آنها است.

وی با تأکید بر اینکه باید برنامه‌های اقدامی در حوزه فرهنگ صورت پذیرد افزود: بخشی از این برنامه‌ها در سند برش فرهنگی استان آمده است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان، افزود: احساس هویت ملی باید در دانش‌آموزان شکل گیرد و آنها با افتخارات کشور و استان خود در حوزه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، ورزشی، فرهنگی و … آشنا شوند و تولیدگران، کارفرمایان و مدیران موفق به دانش‌آموزان معرفی و روحیه کار و تلاش و موفقیت به دانش آموزان معرفی شود.

حجت الاسلام شاهرخی، گفت: در معرفی شخصیت‌ها به تظاهر و ظاهرسازی‌ها اکتفا نکنیم؛ بلکه به عمق راهبرد شخصیت دینی، فرهنگی و سیاسی توجه شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1160923

مهمترین اخبار ایران و جهان: