نیوز سیتی!
26 فروردین 1402 - 14:27

مسائل مرکز استان سمنان نباید تحت‌الشعاع استقرار ادارات کل قرار گیرد/ پیگیری احداث مرکز قرآنی در سمنان طی سفر رئیس‌جمهور

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با بیان اینکه مسائل مرکز استان نباید به دلیل استقرار ادارات کل در حاشیه قرار گیرد، گفت: مرکز استان نیازمند احداث یک مرکز قرآنی است که این موضوع باید در جریان سفر رئیس‌جمهور در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی فقیه در استان سمنان ظهر امروز در دیدار رمضانی با مسؤولان و مدیران شهرستان سمنان بر استفاده از روزهای باقی‌مانده ماه مبارک رمضان تأکید کرد.

وی با بیان اینکه خداوند محب و عاشق بندگان خود است، اظهار کرد: یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای رسیدن به خدا خدمت به مردم است.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با ابراز خرسندی از دغدغه‌مند بودن مسؤولان شهرستان سمنان نسبت به مشکلات مردم تصریح کرد: ایجاد انسجام و هم‌افزایی در استفاده از ظرفیت‌ها برای رفع مسائل مردم یکی از ضرورت‌های مدیریتی است و ارکان مدیریتی این شهرستان باید از ظرفیت‌های یکدیگر به نفع مردم بهره بگیرند.

مطیعی با اشاره به اهمیت توجه به مسائل فرهنگی کنار موضوعات اقتصادی گفت: تشکیل شورای فرهنگ عمومی در مرکز استان سمنان یکی از مواردی است که باید نسبت به آن تسریع شود.

وی با تأکید بر اینکه مسائل مرکز استان سمنان نباید به دلیل استقرار ادارات کل در سمنان، در حاشیه قرار گیرد، افزود: نبود ادارات شهرستانی به‌ویژه در برخی دستگاه‌های نظارتی و تأثیرگذار، یکی از مشکلات مرکز استان است که دود آن به چشم مردم می‌رود.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان بحران آب را مهم‌ترین مشکل شهرستان سمنان دانست و گفت: اگر تمام مسؤولان شهرستان، مطالبه‌گران، مردم و رسانه‌ها مسأله بحران آب را به‌طور جدی پیگیری کنند و شاهد انسجام تمام گروه‌ها در این زمینه باشیم در رفع مسأله آب تسریع خواهد شد.

زیرساخت‌های ازدواج و فرزندآوری در سمنان فراهم شود

مطیعی با ابراز نگرانی از پایین بودن نرخ فرزندآوری و رشد جمعیت در مرکز استان سمنان در مقایسه با سایر نقاط کشور بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید زیرساخت‌های ازدواج و فرزندآوری در شهرستان سمنان را فراهم کنند.

امام جمعه سمنان با تأکید بر نظارت و کنترل مستمر بخش‌های مختلف این شهرستان گفت: اینکه فرآیند بازرسی از ادارات و یا مراکز اقتصادی با هماهنگی قبلی با مسؤول آن بخش صورت گیرد و مسؤولان آن دستگاه یا فروشگاه پیش از حضور مسؤولان، ظاهر محیط خود را منظم کنند منطقی و پذیرفتنی نیست.

وی با تأکید بر مستمر و دقیق بودن نظارت‌ها ادامه داد: در بازرسی از ادارات یا فروشگاه‌ها نباید خودمان را گول بزنیم؛ چراکه این نوع مواجهه با مسائل، نفعی برای مردم ندارد و مورد رضایت خداوند نیز قرار نخواهد گرفت.

نماینده رهبری در استان سمنان با اشاره به وجود معنوی و بابرکت آیت‌الله شاهچراغی در این استان گفت: باید خداوند متعال را به‌واسطه حضور آیت‌الله شاهچراغی در سمنان شکرگزار باشیم.

مطیعی با اشاره به وجود نیروی انسانی مجرب و خلاق در شهرستان سمنان تصریح کرد: مسؤولان دستگاه‌های اجرایی باید زمینه حضور نخبگان در بخش‌های مختلف را فراهم کنند.

وی با تقدیر از اقدامات اداره آموزش و پرورش شهرستان سمنان در ترویج فرهنگ قرآنی خاطرنشان کرد: مرکز استان نیازمند احداث یک مرکز یا مجتمع قرآنی است که این موضوع نیز باید در جریان سفر آینده رئیس‌جمهور در دستور کار قرار گیرد.

در این دیدار نماینده مردم سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار سمنان، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر سمنان، مدیران دستگاه‌های اجرایی و اعضای شورای تأمین شهرستان سمنان حضور داشتند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1151267

مهمترین اخبار ایران و جهان: