نیوز سیتی!
13 اردیبهشت 1402 - 09:43

۱۲۷ هزار هکتار از اراضی اردبیل سنددار شده‌ است

اردبیل- مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: ۱۲۷ هزار و ۹۲۴ هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل سنددار شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد ثنائی شامگاه سه‌شنبه در نشست استاندار اردبیل با مدیر امور اراضی وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در سال گذشته از تمامی شهرستان‌ها اراضی کشاورزی را برای سنددار شدن آماده کردیم به طوری که در کل استان سه هزار و ۶۴۶ قطعه زمین از ۱۰ شهرستان برای سنددار شدن ارسال شدند.

وی با بیان اینکه سال گذشته ۱۱۵ هزار و ۶۷۴ هکتار از این اراضی دارای سند شده بودند، تصریح کرد: این رقم امسال به ۱۲۷ هزار و ۹۲۴ هکتار رسیده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل پرونده‌های ارسالی به ادارات ثبت شهرستان‌های استان را به منظور سنددار شدن یادآور شد و گفت: در راستای اجرای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی تا پایان فروردین ماه سال‌جاری ۱۰ هزار و ۷۱۰ پرونده در مجموع به مساحت بیش از ۱۵ هزار هکتار به ادارات ثبت اسناد و املاک استان اردبیل ارسال شده که این رقم در سال گذشته ۱۳ هزار و ۵۴۸ هکتار بود.

ثنائی اسناد دریافتی در شهرستان بیله‌سوار را یادآور شد و افزود: ۷۸ هزار و ۸۳۳ هکتار از اراضی این شهرستان سنددار شده که این اقدام در راستای طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی که شامل ۹ پلاک خالصه دولتی است، شامل اراضی بیله‌سوار و شرکت‌های بزرگ تولیدی صنایع و محصولات کشاورزی در شهرستان پارس‌آباد بودند.

وی تعداد پلاک‌های دارای کمیسیون به تفکیک سال را نیز یادآور شد و خاطرنشان کرد: از سال ۹۵ تا ۹۷، ۴۰ پلاک به کمیسیون تفکیک ارسال شده بود اما این رقم در سال گذشته به بیش از ۲۸۵ پلاک رسید و از ابتدای سال‌جاری نیز ۴۲ پلاک دارای کمیسیون هستند.

ثنائی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم تا با همکاری سازمان ثبت اسناد، طرح کاداستر را برای تمامی اراضی کشاورزی در استان اردبیل اجرایی کنیم، اضافه کرد: در استان اردبیل یک‌هزار و ۳۰۰ پلاک ثبتی داریم که برای رفع تداخل آنها اقدام شده است.

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اینکه از ۴۰ قرارداد رفع تداخلات بیش از ۲۸ قرارداد بر جای مانده است، بیان کرد: انتظار می‌رود با همکاری سازمان ثبت اسناد و املاک، شوراهای روستا و دهیاری‌ها نسبت به سنددار شدن این اراضی اقدام شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1184923

مهمترین اخبار ایران و جهان: